Annons:
Etiketttävlingar-lekar
Läst 2337 ggr
MoaL
7/1/11, 12:01 AM

Månadens degu

Jag tänkte att vi kunde ha en liten fototävling! Glad

Bilder kan postas i denna tråd fram till och med midnatt den 25 juli. Därefter låser jag tråden och startar en omröstningstråd. :)

Tävlingsregler:

  • Varje medlem får delta med EN bild på en eller flera degus, och man bör även skriva en presentation om den eller de degun/degus som är med på bilden.
  • Fram till och med slutdatumet kan vem som helst posta sitt bidrag till tävlingen. Om du redan har postat en bild men ångrar dig och vill använda någon annan bild, så är det bara att skicka ett PM till mig så tar jag bort det första bidraget och du kan posta den nya bilden.
  • Kom ihåg upphovsrättslagen! Om det inte är du som har tagit fotografiet måste du ha ägarens tillstånd att använda den.

OBS! För att det inte ska bli så rörigt är endast bidrag till tävlingen tillåtna i denna tråd.

Några tips för att lyckas så bra som möjligt i tävlingen är att bilden ska vara skarp och tydlig. Bilden bör inte heller vara för liten. :)

Den som vinner tävlingen vinner äran samt får sin bild och presentation publicerad på DiFs framsida. Glad Om ni tyckte att den här tävlingen var rolig och vill att vi ska fortsätta, så kommer vi i slutet av året att rösta fram Årets degu , och den vinnaren kommer att få ett litet pris. ^^

Lycka till!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Vattnadal
7/1/11, 12:58 PM
#1

KUL! Nu när jag äntligen har degus igen, ska jag försöka lyckas vara med på tävling oxå.

Jag föreslår att man i juli skickar in och tävlar om att bli augustis degu, efrtersom det är i augusti fotot ligger på sidan som vinnare. Om man i juli tävlar om att bli julis degu, känns det knäppt när den ligger på framsidan i augusti.Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Flubben
7/1/11, 4:38 PM
#2

Fråga: måste det vara en degu som lever?

MoaL
7/1/11, 5:54 PM
#3

#1 Ja, det här är för augusti, ursäkta att det var oklart. ^^

#2 Nej, det måste det inte. :) Men man får inte tävla med samma bild mer än en gång.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

UlrikaD
7/1/11, 6:23 PM
#4

#2 Läste lite för fort och läste det som om du ville ta kort på en död degu. Nu fattar jag:)

MoaL
7/1/11, 6:40 PM
#5

#4 Haha, den tolkningen tänkte jag inte ens på. xD Behöver jag ens säga att bilder på döda djur (som är döda på bilden) kommer att tas bort? ;)

Nu räcker det i alla fall med prat i den här tråden. ^^ Här ska det postas bilder, inte prata! Iväg och ta snygga kort nu, gott folk! Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

smurfan-13
7/1/11, 8:15 PM
#6

Inget tema på tävlingen? Hur skall man kunna välja bild då??

Annons:
smurfan-13
7/1/11, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Orkade inte rota fram den externa hårddisken (eller kameran), så det fick bli en bild som ligger på hemsidan.

Vega njuter av den första mumsga hasseln som kommer på våren.

Nu hoppas jag att det väller in en massa fina bidrag!

Flubben
7/1/11, 11:19 PM
#8

#4 Haha nej hade inte tänkt det :P

Flubben
7/1/11, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så nu har jag valt. Detta är en bild på Buster sista sommaren i livet. Det var risktigt mysigt att se dem vara ute och njuta så som de gjorde :)

hhejlollo
7/18/11, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

De här är bilden jag har valt!:)

De här är Darwin och Bambi när dom kröp innanför min tröja, så söta är dom!:D

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Crazzysazza
7/20/11, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Rufus som kryper mellan husses rygg och soffan det är det bästa som finns;)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: