Beteende & Hantering

Nita skriker på mig

2016-03-08 09:12 #0 av: micki83

Hej. En av mina degus gör så här, se video. Om man kommer för nära buren, eller rör sig mot henne för snabbt när hon sitter nertill i buren så skriker hon högt.. litet som en gris. Hon gör det inte om buren är öppen och hon får röra sig fritt.

Det var svårt att få en bra video av det, för förstås när jag filmade så ville hon inte. 

Ja, jag är medveten om att hon biter en del på gallret. 

Gör någon annans degu såhär?

Anmäl
2016-03-08 09:17 #1 av: hhejlollo

Jag har en liten dam med humör som blir lite småsur och låter sådär när man springer förbi tex. Hon är världens goaste annars men tycker hon att man stör henne säger hon till ;) Det är inget konstigt alls :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Anmäl
2016-03-08 09:27 #2 av: micki83

:D hon skriker väldigt högt ibland, också ibland när jag inte ens medvetet gått nära hennes bur, utan var vi den andra buren.

Anmäl
2016-03-08 09:31 #3 av: hhejlollo

Haha hon kanske blir sur för du gav dem andra uppmärksamhet ;) Dessa djur är så underbara, såna personligheter allihop!

Sajtvärd på degus.ifokus

Anmäl
2016-03-08 09:35 #4 av: ifoundnemo

Om vi matar Arnold och Lily först så skriker Frank och Angelina för det är ju verkligen inte okej att dem ska behöva vänta i 30 sek längre på sin mat XD

Anmäl
2016-03-08 09:40 #5 av: hhejlollo

Haha nej verkligen inte! ;)

Sajtvärd på degus.ifokus

Anmäl
2016-03-08 17:38 #6 av: ifoundnemo

Stora personligheter i små kroppar ;).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.