Annons:
Etikettbeteende-hantering
Läst 737 ggr
micki83
3/8/16, 9:12 AM

Nita skriker på mig

Hej. En av mina degus gör så här, se video. Om man kommer för nära buren, eller rör sig mot henne för snabbt när hon sitter nertill i buren så skriker hon högt.. litet som en gris. Hon gör det inte om buren är öppen och hon får röra sig fritt.

Det var svårt att få en bra video av det, för förstås när jag filmade så ville hon inte. 

Ja, jag är medveten om att hon biter en del på gallret. 

Gör någon annans degu såhär?

Annons:
hhejlollo
3/8/16, 9:17 AM
#1

Jag har en liten dam med humör som blir lite småsur och låter sådär när man springer förbi tex. Hon är världens goaste annars men tycker hon att man stör henne säger hon till ;) Det är inget konstigt alls :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

micki83
3/8/16, 9:27 AM
#2

:D hon skriker väldigt högt ibland, också ibland när jag inte ens medvetet gått nära hennes bur, utan var vi den andra buren.

hhejlollo
3/8/16, 9:31 AM
#3

Haha hon kanske blir sur för du gav dem andra uppmärksamhet ;) Dessa djur är så underbara, såna personligheter allihop!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ifoundnemo
3/8/16, 9:35 AM
#4

Om vi matar Arnold och Lily först så skriker Frank och Angelina för det är ju verkligen inte okej att dem ska behöva vänta i 30 sek längre på sin mat XD

hhejlollo
3/8/16, 9:40 AM
#5

Haha nej verkligen inte! ;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ifoundnemo
3/8/16, 5:38 PM
#6

Stora personligheter i små kroppar ;).

Annons:
Alwyn
3/16/16, 2:37 PM
#7

Jag tycker att hon gör allt för att visa att hon är frustrerad och vill ut. Det är säkert därför hon gör det ofta när du är nära "släpp ut mig" ;)

Upp till toppen
Annons: