Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1179 ggr
dumbell
3/23/16, 7:34 PM

Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter flera om och men och tårar så har jag insett att jag inte har den tiden som deguhonorna behöver och förtjänar. 

Jag har idag flera omplacerade djur som jag tar hand om (varav 4 av dom annars skulle ha avlivats) och nu när jag börjat med mina studier också så får honorna inte den tiden som dom förtjänar. 
Jag har insett att det inte kommer att fungera i längden och jag har försökt att komma på en rättvis lösning mot dom men det bästa jag kan se är att dom får komma till en ny ägare som kan ge dom mer tid än vad jag kan.

Därför så söker jag nu ett nytt hem åt 3 fina och snälla augoti honor. Hemmet är betydligt viktigare än priset då jag bara vill att de ska få det bättre, samt att de ska få ett varaktigt hem där de kan leva livet ut.

Honorna kommer i grunden ifrån en kvinna från Polen och pga lite osäker engelska så är åldrarna inte helt säkra men den äldsta är ca 3-5 år och de andra två är omkring 2 år gamla. Alla 3 är snälla av sig och kommer rusande mot dörren så fort jag kommer nära och de älskar att få havregryn ur handen.

Bur, flaska, hjul och diverse tillbehör kan självklart följa med om så önskas.
Degusarna finns i Umeå.

Tveka inte att höra av dig så berättar jag självklart mer om damerna!

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Annons:
Loreenlorenz@gmx.net
3/23/16, 9:31 PM
#1

Jag har två damer men jag vill gärna utöka.. Mina är 5 år gammal hör av dig.. Jag ta gärna hand om dem.

Loreenlorenz@gmx.net
3/23/16, 9:32 PM
#2

Ring 0730555445..Jag ta gärna hand om dem har två som är äldre.

Loreenlorenz@gmx.net
3/23/16, 9:38 PM
#3

Jag bor i Lycksele

hhejlollo
3/23/16, 10:05 PM
#4

#1 Har du introducerat förut? Vet du hur du går till väga för en lyckad introducering?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

micki83
3/24/16, 8:56 AM
#5

Hej. Jag skulle också vara intresserad av att ta mig an fler.. dock är Umeå bra långt bort, men det eventuellt skulle kunna lösas på något sätt?

Jag bor i Arboga (Västmanland), har för tillfället tre stycken honor som jag jobbar på att få ihop till en grupp. Luica är snart 6 år, de andra två blir 3. Skulle jag ta mig an dina så skulle de få bo i sin egen bur och komma ut ur buren varje kväll under uppsikt.

Loreenlorenz@gmx.net
3/24/16, 5:05 PM
#6

Jag vet att det ta tid att dem komma överens men jag har mycket plats så det kommer fungera. Hör av dig om dem är fortfarande omplaceringsdegus

Annons:
dumbell
3/25/16, 7:28 PM
#7

Som sagt så handlar det inte om att bara ge bort dom till första bästa utan tanken är ju att de ska få det _BÄTTRE_. 

Loreenlorenz@gmx.net Du får gärna maila mig på yasmine.l@hotmail.com och berätta lite mer om vad du kan erbjuda dem, hur länge du haft degus och gärna skicka en bild på hur dina nuvarande degus har det. 

Micki83 Man kan alltid kolla med bland annat transport.ifokus. Låter väldigt bra att du kan ta ut dom varje kväll :) Du får jättegärna skicka ett privat meddelande till mig här på sidan eller på yasmine.l@hotmail.com och berätta lite mer.

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

micki83
3/26/16, 5:45 PM
#8

Mailat

dumbell
3/27/16, 4:14 PM
#9

#8

Ursäkta att det dröjde, har svarat nu :)

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Upp till toppen
Annons: