Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 910 ggr
Anna SK
5/3/16, 7:02 PM

Deguskompis sökes!

Hej!

Jag befinner mig i en lite klurig situation då jag snart kommer ha en ensam degus.   Idag har jag två fina degushanar som bott ihop sedan de bara var några veckor gamla, men den ena har tyvärr kämpat mot en tids sjukdom utan att bli bättre och kommer därför få somna in hos veterinären inom väldigt kort.. De är ju som bekant flockdjur och jag tänker att jag måste slänga ut en efterlysning efter en degushane som kanske också behöver en kompis att dela sina sista år med.

Min Svante blir fem år till hösten så han börjar bli lite till åren men är pigg och välmående och har mycket energi! Jag har egentligen inte tänkt några former för en eventuell omplacering utan är öppen för att ta emot en passande kandidat (då helst någotsånär jämnårig) men kan också tänka mig att Svante får flytta in hos sin blivande kompis/kompisar. 

Jag ligger lite steget före här nu för att så snart som möjligt kunna hitta någon fin kompis till Svante :) Men svara gärna vid intresse och funderingar!

//Anna

Annons:
ähnchen
5/5/16, 9:22 PM
#1

Uff, tuff situation… Mycket ansvarsfullt av dig att redan agera 👍

Jag har två killar, en på ca. 3 år och en på 4,5 år och lite till. Han på 3 år har krånglat på sistone och ätit mindre och mindre hö. Han har haft samma sak en gång tidigare. Det visade sig då vara tandproblem som orsakat ett sår i munnen. Genom att ge honom smärtstillande har han åter börjat äta hö och själv slipat ner kanten. Denna gång har man åter hittat sår i munnen men ingen tydlig kant. Just nu går han på smärtstillande och äter igen som vanligt. Han gick upp de första dagarna men har stannat av nu så jag vågar inte riktigt ropa hej ännu. Han har inga andra symptom i övrigt så det är svårt att bedöma. Jag hoppas naturligtvis på det bästa. Om det värsta skulle inträffa hör jag av mig till dig.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Anna SK
5/8/16, 7:27 AM
#2

Ja riktigt jobbigt, han är nu ensam sedan ett par dagar.. Men gör gärna det även om jag SÅKLART hoppas att din 3åring kommer bli bra i munnen och återhämta sig! Men hör av dig i annat fall.

hhejlollo
5/15/16, 9:56 AM
#3

Hur har det gått? Har en tjej som har ungar från två oplanerade kullar. Endast till sällskap! PMa mig för mer info! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ähnchen
5/18/16, 7:21 AM
#4

#2 Min 3-åring har återhämtat sig vilket jag naturligtvist är väldigt glad över. Jag håller verkligen tummarna att du hittar en kompis till din lilla kille!

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Upp till toppen
Annons: