Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1568 ggr
pehu
10/17/11, 2:29 PM

Vila i frid älskade Hedvig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gick underbaraste Hedvig bort. Jag saknar dig redan min lilla kämpe!

Annons:
MoaL
10/18/11, 12:58 AM
#1

Åhnej så tråkigt. :( Har själv precis fått avliva både ett marsvin och två råttor, så jag vet exakt hur det känns för dig. Beklagar. :(

Hur gammal blev hon?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hhejlollo
10/18/11, 7:35 AM
#2

Åh nej va tråkigt!:( vila i frid Hedvig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
10/18/11, 12:34 PM
#3

Beklagar sorgen :(

pehu
10/18/11, 12:37 PM
#4

#1 Det är inte kul alls. Hon var så speciell och hade så många bra år framför sig, hon blev bara 1,5 =(. Det är så jävla sorglig att en så glad och pigg degu så snabbt kan insjukna och dö och man känner sig totalt hjälplös. Det jobbigaste just nu är nog att jag undrar vad jag kunnat göra annorlunda….om jag hade gjort annorlunda kanske hon hade levt nu osv. Och att det sista hon fick uppleva i livet var att jag tvingade i henne massa medicin och näring.

Men veterinären visste inte vad som orsakade det. Troligen en bakomliggande infektion som utlöste diarrén. För hon blev mycket bättre i lördags, och då trodde jag att hon skulle bli bra igen. Sen blev det bara värre igen och veterinären sa att om det bara var diarré pga obalans i tarmsystemet så är det konstigt att det vände för henne så snabbt igen efter att ha börjat tillfriskna och svara på behandlingen.

pehu
10/18/11, 1:34 PM
#5

#1 Och jag beklagar verkligen DIN sorg. Fy så jobbigt att bli av med så många djur på så kort tid =(. Det måste kännas jättetomt och hemskt! Man får försöka minnas de glada stunderna och att man troligtsvis gett dem ett bra liv sålänge de levde!

MoaL
10/18/11, 11:56 PM
#6

Usch så tråkigt att hon var så ung också. :( Dubbelt jobbigt.
Jag förstår att det känns hemskt att du var tvungen att tvinga i henne mediciner och liknande, men samtidigt så var du ju tvungen att försöka ge henne en chans. Det hade nog varit ännu värre att se henne tyna bort och inte ens försöka göra något för att hjälpa henne. Du gjorde ju så gott du kunde. :)
Jag hoppas verkligen att du slipper vara med om något liknande igen, det är alltid värst när man inte vet vad det handlar om. :/

Tack. :) Mina skruttar var gamla och jag har fått ha dem länge, det som var jobbigast var väl att jag var tvungen att avliva dem alla tre själv klockan fyra på morgonen med bara 24 timmar emellan råttorna och marsvinet.. :S Det är alltid hemskt att förlora sina bebisar, fast man får räkna med det när de börjar bli uppåt åldern.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: