Annons:
Etikettbygga-skapa-eget
Läst 2044 ggr
Roxie
2014-01-14 21:22

Bygga om bur, tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det bra längesen jag var här, har haft sjukt mycket annat för mig. Plugg, skaffat hund, varit sysselsatt på andra forum osv. Men nu är jag här igen och behöver lite hjälp :)

Som några vet så har jag två degupojkar, Peavey och Marshall, födda i april 2012.
De bor i en bur som är ca 180 hög, 80 bred och 50 djup.
Ni ser på bilden hur den ser ut just nu.

Jag är inte riktigt nöjd då jag inte tycker att de använder de två nedersta planen tillräckligt, de håller till i över delen för det mesta.
Funderar därför på om jag ska kapa av halva mittenplanet så det blir mer öppet mellan våningarna, vad tror ni om det? Vad kan man ändra på mer?

// Sofia

Annons:
ähnchen
2014-01-15 13:38
#1

Hej! Vilken plan är mittenplanen? :) Ska du kapa nedersta "hyllan" så att det blir mer öppen nedåt? Eller översta? Om du menar översta funderar jag på om det inte blir för högt ifall någon skulle ramla från översta hörnet? Inte att det är emot några föreskrifter, det ser bara ganska högt ut. Mina degus är också helst i översta delen av buren. Tror de spanar gärna och vill veta vad vi håller på med i rummet. De uppskattar de nedre planen när det gäller att sova och gömma sig eftersom det är lite mörkare där. Det kanske går att sätta in "fönster" av plexiglas eller nät i sidväggarna i de nedre delarna så att det blir lite ljusare? Eller kanske ha intressantare "möbler" där som ett till hjul/tallrik eller ett labyrint? Annars tycker jag att buren är jättefin! :) /Anne

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Roxie
2014-01-15 13:41
#2

Ja jag menar såklart planet som är i mitten av buren :) Kommer i såfall inte kapa av så det blir helt öppet utan i så fall så halva hyllplanet är kvar.

De sover även i den övre delen av buren, haha. Enda gångerna de är där nere är när de gräver ner godbitar :)

Öppning på sidorna skulle inte göra så stor skillnad då det är vägg på ena sidan och en annan byrå på andra sidan.

Men jag ska titta runt lite och se om jag hittar lite rolig inredning till killarna!
Tack för ditt svar! :)

// Sofia

[lenniiis]
2014-05-05 20:57
#3

Kom du fram till något? :) Vore roligt att se!

Upp till toppen
Annons: