Annons:
Etikettmat-och-vatten
Läst 1105 ggr
hannahjonsson
8/30/15, 12:21 PM

Morötter

Hur ofta kan jag ge morötter? Det är nämligen nästan det enda som killarna tycker om i "grönsaksväg" förutom sallad.

Annons:
smurfan-13
9/2/15, 9:11 PM
#1

Beror på mängd skulle jag säga. Här kan jag ge det dagligen, om det rör sig om små mängder. Jag skulle dock "jobba" på att få dem att äta annat oxå, så av den anledningen skulle jag inte ge det så ofta. Här åt de broccoli och vitkål, så testa m det om du inte gjort det.

micki83
9/3/15, 11:26 AM
#2

På degutopia recommenderar de att man inte skall ge morot mer än en gång i månaden http://www.degutopia.co.uk/deguveg.htm,  själv brukar jag nästan aldrig ge dem morot, men körsbärstomat har de dock fått nästan varje vecka. Degunas smak förändras lika som hos människor, de kan helt plötsligt börja äta något som de inte ätit förut, så det lönar sig att erbjuda dem en variation.

Mina äldre damer var väldigt förtjusta i broccoli, men de jag har nu äter nästan bara basilika, någon hade ätit lite gurka.

hannahjonsson
9/6/15, 1:25 PM
#3

Jag har provat med broccoli, både fryst och färsk och det var ingenting som uppskattades. Sen så har jag gett sallad, maskrosblad och blasten från morötter det är ganska uppskattat! Men det är väll bara att fortsätta att prova sig fram :)

Upp till toppen
Annons: