Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1352 ggr
hhejlollo
2016-02-07 09:14

Degupresentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att det vore roligt att vi hade en degupresentation där vi berättar om våra små degar! Berätta allt ni vet, var dem är ifrån, ålder, färg och lägg gärna upp en bild!:D Hemma hos oss på Kristallens har vi för tillfället 13 stycken, plus de omplaceringar vi har inne som är 5 stycken. • Bunte's Nicholas, sand vittecknad hane från Tyskland! • Lilo, agouti (blå bärare) hona från privatperson! • Bunte's Louise, blå (sand bärare), hona från Tyskland! • SGT Pepper's Charlie, sand vittecknad hane från Danmark! • Kristallens Bonnie, agouti vittecknad (blå bärare), hona från mig! • Nord's Illias, blå vittecknad hane från Tyskland! • SGT Pepper's Alina, sand, hona från Danmark! • Nord's Daisy, blå hona från Tyskland! • Wille, agouti vittecknad hane från privatperson! • Midgård's Kiwi, blå hane från Johanna! • Moonwell's Eden, agouti (sand bärare) hona från Finland! • Moonwell's Fiona, agouti (sand bärare) hona från Finland! • Moonwell's Gitta, agouti (sand bärare) hona från Finland! Bilder finns på vår hemsida: www.kristallens.wix.com

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
LenaIsaksson
2016-02-07 09:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Här hemma i Vallentuna har vi två honor. Den som först kom till oss var Lilla Yxa, en vittecknad agouti färgad liten vild tjej från Estland. Där är hon köpt i en djurbutik så vi vet inte så mkt om henne.

Den andra tjejen är Flisa, en liten agouti hona och sandbärare. Hon kommer från en uppfödare i Finland och har stamtavla. Flisa är jättemysig, men lite reserverad. 

Båda dessa tjejer är ca 5 månader och trivs så bra tillsammans. 

Bilderna har snälla Louise på Kristallena Smådjursuppfödning & Omplacering. 🙂

hhejlollo
2016-02-07 09:48
#2

Småttingarna! Så roligt att dem fann varann direkt!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

micki83
2016-02-08 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Jag har för tillfället 3 stycken honor.

Luica är 5 år gammal agouti, förra ägaren hade köpt henne i djuraffär i Finland, har bott hos mig sen hon var ~ 2 månader. Hennes syster dog i augusti så hon är för tillfället ensam i sin bur. Hoppas på att kunna introducera henne till de andra två, hon är väldigt intresserad, men de är än så länge för aggressiva mot henne.

De andra två är Nita (agouti) och Yazmin (grå), 2 år gamla, förra ägaren hade också köpt dem i djuraffär. 

Jag köper inte degus och föder inte upp dem, utan tar bara an omplaceringar.

hhejlollo
2016-02-08 09:14
#4

#3 så fina! Jag har mailat dig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2016-02-08 09:14
#5

#3 Jag har mailat dig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2016-02-16 12:34
#6

Putt!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Candy123
2016-02-16 22:24
#7

#1 från vilken finländsk uppfödare? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

hhejlollo
2016-02-16 23:09
#8

#7 Moonwell's, en kompis till mig som har sina startdjur från mig :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2016-03-24 17:23
#9

Puttar upp!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2016-04-01 10:07
#10

Ingen som vill presentera sina små?😃

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

YllenGson
2016-04-01 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hemma hos mig finns två honor. Först har vi Katten eller långsvans dom vi också kallar henne. Katten är 4 år och jag säger att hon är viltfärgad, men det heter säkert något annat igentligen. Hon är "äventyrlig" (=Hon går gärna ut ur buren) och gillar att hoppa omkring i buren. Hon är köpt från en privat person och är igentligen min syster, men jag har fått ta över henne. Jag får göra en till kommentar och berätta om den andra.

hhejlollo
2016-04-01 11:48
#12

#11 så söt! Färgen heter agouti, men kan även kallas viltfärgad :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

YllenGson
2016-04-01 11:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hona nr 2 heter Ulrika eller kortsvans. Ulrika är också 4 år och "viltfärgad" (dom är systrar). Hon har en ganska kort svans för att en gång när vi hade ute henne smet hon emellan två sängar och jag försökte få tag i henne men fick bara tag i svansen. Annars är hon en väldigt matglad och hemkär tjej, men är väldigt gosig när hon väl vågar sig ut. Hon är köpt från en privat person och är min egna.

Annons:
micki83
2016-04-01 11:54
#14

Hej. :) så fina de är. Dock ville jag kommentera att sådant hjul de har inte rekommenderas för degus, då de lätt kan fastna med svansen i dem, och degus också har en tendens till bumblefoot (https://en.wikipedia.org/wiki/Bumblefoot_(infection)), dvs de kan få sår på fötterna om de springer väldigt mycket på galler eller dylikt.

YllenGson
2016-04-01 11:55
#15

#12 okej, då har jag lärt mig något nytt!

hhejlollo
2016-04-01 11:58
#16

Ett stort trähjul (det största) är bäst att ha till degus! Skonsammare för ryggen när det är större och ofarligt om de gnager på det! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

YllenGson
2016-04-01 11:59
#17

#14 jag vet jag har inte hittat något annat (har inte jättebra utbud här i stan ) men tack för påminnelsen

YllenGson
2016-04-01 12:01
#18

#16 Stort trähjul? Kan inte komma ihåg att jag någonsin sett ett sådant.

hhejlollo
2016-04-01 12:04
#19

Zooplus har! :) kostar runt 300:- men det är värt det!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: