Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1059 ggr
Ninja&laisy
2016-07-10 22:59

Söker sällskapsdamer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har två deguflickor på sex år som vill adoptera lite sällskap. det är två otroligt pigga damer som vill ha lite små systrar. De har lite syskon kärlek emellanåt, men de är inte aggressiva. Jag vet de börjar gå åt åldern och vill gärna inte att en av dem ska bli lämnad ensam utan att nya familje medlemmar kommit in innan. Lite historia om damerna i fråga, Ninja och Laisy kom till mig för fyra år sedan då deras ägare inte hade energi till dom, det traditionella med att föräldrarna köper till barn som tröttnar och tycker de är för jobbiga. Akut placering då de tuggade sönder dvärghamster buren… Jag tog med dom direkt med mig! Ninja har alltid varit framåt och älskar att lära sig nytt och busa, medans Laisy knappt blivit hanterad tills hon kom hit pga sin skygghet. Idag är de båda sociala och påhittiga, och det bästa som finns är lekrummet! Men som sagt, lite sällskap, lite yngre som kan liva upp allt eftersökes. Känner ni någon uppfödare i Skåne, Blekinge? två systrar hade varit det bästa.

Annons:
hhejlollo
2016-07-10 23:41
#1

Vi är bara tre uppfödare i Sverige och Ingemar oss har ungar till salu för tillfället. Jag har dock omplaceringar inne som är födda 20160405, agouti. Maila mig på kristallens@hotmail.se om det är av intresse!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Daspunner
2016-08-28 13:52
#2

Här är Svea (sen inlägget nedan). Hon blev ensam igår då hennes kamrat Smilla dog av hög ålder. Vi vet så väl att de skall vara två eller fler men vi kommer inte skaffa fler då tid och intresse inte finns. Kanske låter grymt men det är så det är. Hon är drygt 2.5 år gammal och vi fick henne när hon var ca 6 månader. Båda två har alltid varit friska men hög ålder kan man ju inte råda bot på. Såg ditt inlägg och kände att det kanske skulle kunna funka. Nu är det ju över en månad sen du skrev ditt inlägg så vi kanske är sent ute i så fall men jag tänkte att det ändå var värt att testa. Vi bor i Halland som ändå är inom rimligt avstånd till Skåne/Blekinge som du nämner. 

Även andra som läser detta får självklart höra av sej!

Mvh David

Daspunner
2016-08-28 14:09
#3

Svea

Vet inte varför bilderna lägger sej fel. Har provat att rotera dem i datorn innan jag lade upp dem.

hhejlollo
2016-08-28 15:19
#4

#2 var kommer hon ifrån?😊

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Daspunner
2016-08-28 17:58
#5

Arkens Zoo här i Varberg. :-) Nej men skämt åsido så vet jag faktiskt inte men vi var inne där efter att ha läst på och förstått att dessa små krabater alltid skall ha sällskap ev en artfrände. Pratade med en kille i butiken som har egna degusar som bekräftade detta och han sade att en unge skulle ha svårt o hävda sig emot en vuxen hona. Men han sade att man kunde skicka efter ett något äldre exemplar och detta blev alltså Svea som det nu gäller. Hon var då drygt ett halvår. Jag förstår att du vill veta vilken uppfödare det handlar om men det vet jag faktiskt inte i nuläget. Skall ringa/åka ner dit imorgon o fråga. Allt detta har kommit väldigt plötsligt för oss. Hennes kamrat var frisk en dagen o nästa dag (igår) låg hon helt orkeslös o slapp i buren. Dock var detta en gammal dam och synen hade blivit sämre och inte fullt lika aktiv längre men för övrigt helt frisk så jag tror att hon fått en stroke elletr liknande iom att förlopppet var så var så snabbt. /David

Daspunner
2016-08-29 15:27
#6

Har just varit inne på Arkens Zoo och deras samarbetspartner heter Imaso och de sysslade med svenskuppfödda djur. Mer info hade de inte tyvärr.

Annons:
hhejlollo
2016-08-29 16:19
#7

Okej! Imazo är ett grossistföretag som säljer till alla djuraffärer i Sverige, aveln tas ej på allvar där utan där sätter man ihop två olikkönade men om dom är släkt, fria från defekter och sjukdomar osv är inget dom lägger energi på, så tyvärr vet man aldrig vad man får! Tänk på att er lilla dam behöver sällskap snarast! Jag har omplaceringshem i Västerås så kontakta mig på kristallens@hotmail.se om ni känner att ni behöver hjälp. Transport löser sig alltid:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: