Annons:
Etikettberättelser
Läst 962 ggr
JoannaLi
2016-11-10 22:23

Vill bara beklaga mig lite (Arken Zoo)

Jag praktiserar just nu på en Arken Zoo-butik, och som per standard har de ju naturligtvis degu inne, tillsammans med många andra djurarter. 

2 pyttesmå bebisar är det. Riktiga (understimulerade) popcorn är det, far runt, piper, tjuter, leker, klättrar och erbjuder en grejer. I en mycket torftig bur som är väldigt uppgnagd. Innan butiken öppnar är de gärna framme och nosar och busar med fingrarna, men ser man den framåt eftermiddagen så är de istället stressade och arga. 

Det gör så ont i mitt hjärta varje gång jag går förbi deras lilla utsatta bur; jag vill bara stoppa ner dem i fickan och ta med dem hem!

Jag försöker berika och aktivera de andra djuren så mycket som det bara går, men jag kommer aldrig åt degu-buren så att jag kan göra det hos dem också, men någon dag ska det gå. 

En av dem har helt avskavt päls på nosryggen från där hon stått och gnagt på gallrena, 

Jag vet att man inte ska stötta grossistaveln, och jag vet att det inte funkar just nu att ta hem dem - men det är så svårt när man kan se dem i ögonen varje dag och bara veta att de lider. 💔

Annons:
Hanna
2016-11-10 23:59
#1

Om du tycker att de bor eller tas om hand dåligt så kan du anmäla till Länsstyrelsen.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JoannaLi
2016-11-11 08:39
#2

#1 Med tanke på hur bestämmelserna ser ut så strider det nog inte mot det på något sätt, men i "verkligheten" så räcker det inte. Tyvärr.

Upp till toppen
Annons: