Annons:
Etikettatt-äga-degus
Läst 1000 ggr
smurfan-13
5/1/17, 12:51 AM

20 år m degus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Insåg här om kvällen att det är 20 år sen jag skaffade min första degu iår!

Akilles levde ensam, var alltid med någon av oss i familjen (på axeln), men drabbades snabbt av starr och blev blind. Han tog det hårt, blev osäker, rädd och började bitas. Han var bara 6 mån då vi valde att ta bort honom pga att han inte mådde bra som blind. Istället fick Bea (Akilles bror) flytta in hos oss. Bea blev lika tam och var med precis lika mycket som Akilles hade varit, men även Bea drabbades tidigt av starr. Förloppen var dock långsammare och Bea klarade av omställningen till blind mycket bättre. Han flyttade med mig när jag började gymnasiet på annan ort. Han lärde sig öppna sin bur och levde mer eller mindre helt fritt i lägenheten. Uppfostrade min katt, som snart fyller 18 år och var bara den mest fantastiska lilla degu en kan tänka sig! <3 Bea blev dock bara tre år. Han var en helt fantastisk degu som etsade fast arten i mitt hjärta för alltid, men även lärde mig den hårda vägen vikten av en bra uppfödning!

Efter Akilles och Bea har ytterligare 13 degus flyttat in hos mig, varav 2 st förra veckan. Här har fötts 7 kullar med totalt 29 ungar, varav 5 st bor kvar hos mig. Iår är även 10 år sen Gnejs flyttade till mig och lade grunden för min uppfödning. <3 Snart hoppas jag att han ska få några barnbarns barn.

Annons:
ähnchen
5/1/17, 8:18 PM
#1

#0 20 år! Grattis säger jag då! :)

Jag är uppe i 9 år, med 4 års paus när vi flyttade till Sverige. Så 13 år med degus i hjärtat i alla fall :) Och många fler lär det bli. Har i alla fall svårt att tänka mig ett liv utan dessa fantastiska djur <3

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Upp till toppen
Annons: