Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1182 ggr
Hardheim
2017-11-23 08:34

Ebba och Elin söker nytt hem

Ebba och Elin är systrar födda under början av 2017. De är köpta  från en uppfödare i Holland och vackert pied-tecknade. De saknar stamtavla. De är tama och sociala, hoppar gärna upp i handen eller knät, kommer på inkallning och hoppar in i buren på kommando. 

Jag har inte längre möjlighet att ge tjejerna tillgång till daglig utevistelse. Efter ett fåtal dagar utvecklade en av dem stereotypt beteende med gallerbitning. Jag har provat "allt" för att aktivera dem (toarullar, olika former av födosök, grenar, ommöblering i buren osv) med beteendet blir snarare värre än bättre. Situationen har blivit ohållbar för både mig och djuren och jag är förtvivlad över att mina tjejer har blivit så frustrerade!

Ebba och Elin bor i Skåne och omplaceras med eller utan bur (Savic Royal Suite 95 double). De söker ett seriöst, varaktigt hem hos någon med tidigare vana av degus.

Annons:
Tjahar
2018-07-15 19:52
#1

Hej! Hur går det för dina damer? Jag är vääääldigt intresserad av att ta hand om dom. Jag förlorade just min sexåriga degudam Lola och mitt hem och hjärta skriker efter att få ha degusällakap i mitt liv 💔❤ jag anser mig vara väldigt van vid degusar samt har både tid och rum att aktivera, hänga och ta hand om de små varelserna.

Upp till toppen
Annons: