Degus iFokus

Degus

Etikettbeteende-hantering
Läst 1211 ggr
Deluxray
0

Rädd degu

Nyligen när jag hade min degu Doris i händerna hoppade hon skrämt iväg från mig mot buren, men burens dörr var stängd och hon ramlade ner på golvet. Hon blev rädd men tillslut fick min syster in henne i buren. Jag tror hon blev rädd för mig och jag är rädd att hon fick ont. Hur ska jag göra henne mindre rädd och ska jag kolla om hon skadade sig? Det var ca 60 cm ner till golvet från där hon föll.

hhejlollo
0

Jag tror inte det är någon fara med henne! Landade hon på alla fyra? Kolla om hon hoppar omkring i buren som vanligt!:) Det var inget som lät när hon blev rädd? En av våra gjorde likadant men då var det för att pappa tappade något i golvet!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Deluxray
0

Jag hann inte riktigt se hur hon landade, men jag tror det gått bra för nu när jag kom hem igen var hon som vanligt ungefär :) Dom lät lite båda två efteråt, liksom skrek och det kan ha varit för att den andra, Dolly i buren, typ skrek. Men hon verkar bra :)

hhejlollo
0

Det brukar vara varningsskrik, jag och syrran brukar prata med dom då eller om det är mycket så tar vi ut dom:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

Tror också bara det är varningsskrik. Mina gör det alltid om någon katt går förbi buren. Även ibland när vi har gäster & det är massa nytt folk.

Deluxray
0

#3 och #4 Okej, tack så mycket!