Vilket djur
Vilket djur?
Hejsan jag är tio år och har stort djurintresse, vi har 2 katter så antingen så ska vi skaffa skaffa ett djur som passar passar ihop med katter, eller ett djur med en bra bur. Så här ser vår familj ut = jag= största djurintresset i vår familj, gillar egentligen alla djur förutom ormar och insekter. Elsa= har också stort djurintresse men tycker att dom är lite läskiga överlag. Elsa tycker katterna är lite läskiga.
Mamma= också stort djurintresse men gillar verkligen inte möss och råttor. Hon gillar många andra djur.
Pappa=gillar också djur men i lite mindre grad. Gillar mest fåglar, men även andra djur. Lotta= en katt som har fångat några åtskilliga möss men annars lugn kan dock vara lite sprattlig ibland. Sally= katt med lite större jaktintresse hennes största byte var en duva😫 annars som ett gosedjur mot människor*.
Vi bor i en villa med stor trädgård och är villiga att aktivera och leka med djuret. Helst ska det vara lite gosigt ibland men klara sig själv några timmar.
Vi kan fixa vakt om vi åker bort och vi vet att man ska ta ansvar under hela djurets liv.
Alla är nog mest intresserade av små djur och då inte hamstrar utan lite större smådjur men ni får gärna kommentera vilket djur tycker verkligen passar of bäst.
självklart behandlar vi henne inte som ett gosedjur!
PS Just nu har jag det väldigt jobbigt så det kommer inte bli en på kanske ett halvår eller nåt jag har haft det jobbigt i typ ett år och jag tar självklart mediciner.
Om ni har några allmänna tips? så får ni gärna kommentera det. Om jag har glömt nåt. Och hur vi skulle kunna göra så djuret mår så bra som möjligt!
Med vänliga hälsningar Greta
Älskar djur ägare till två katter Lotta och Sally ❣️🙃