aggressiv hona?
Detta är bara en fråga av ren nyfikenhet… När jag köpte degu sa de i djuraffären att man inte skulle köpa tjejer om man ville ha ett keldjur då de är mer aggressiva (något med skyddinstinkten till sina ungar). Är detta ren bullshit eller finns det en viss sanning i det? :o

REN BULLSHIT!!
Alla honor jag haft som fått ungar har snarare blivit än trevligare ;)
#1 Det är så konstigt att människor i djuraffärer kan vägleda en så fel! Man tycker ju att man borde få BRA råd och information i en DJURaffär…
Jo ren bullshit! Fast ja jag har hört en massa udda saker om degusar som tex att de ska vara jätte agresiva djur, de biter av fingrar och kan bita sig igenom gallerburar. Jag har har då aldrig blivit attackerad eller ens biten av någon degu och dårhar jag ändå handskas med djur som inte alls har varit vana vid människosällskap. Det är tråkigt att vissa sprider dåliga saker om så underbara djur.
Jag kan stoppa mina fingrar genom gallret, de enda dem gör är att ''nafsa'' lukta, annars bryr dem sig inte! mina honor är helt underbara, trix kan dem också haha ^^
Wow, verkligen kungligt struntprat.🤓Honor kan vara hur keliga som helst. Mina tjejer är jättefina, inte ett dugg aggressiva eller otrevliga.🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#3 Oj! Undrar om de talade av erfarenhet eller om de hade hört det någonstans :s
#4 Åh, vad mysigt! Vad för trix? :D
#5 Vilken tur! :) Saknar mina deguskillar =(
Puss, dansa, o lite sånt smått o gott bara :D