Dominans
Mina två degusar som började bråka vid julas har nu börjat visa tecken på vänskap. Jag har bytt bur minst två gånger om dagen och burarna har alltid stått bredvid varandra.
Nu kan jag ha dem tillsammans på en neutral yta utan att de vill döda varandra men det verkar inte som om de har kommit överrens om vem som är högst i rang. Hur vet man när de verkligen är redo att släppas ihop i en o samma bur? :)
Jag tar ut dem nu så de får mötas två gånger om dagen i runt 15 min och det har inte skett något ens litet tjaffs alls :)
Medarbetare på bildredigering! :)
putt
Medarbetare på bildredigering! :)
Vad kul att de har lugnat ner sig! :) Jag tror att 15 minuter är för kort för att kunna bedöma hur de skulle uppföra sig tillsammans i samma bur. Vad gör de när de är tillsammans nu? Ignorerar de varandra eller umgås de? Jag skulle föreslå att du låter de vara tillsammans längre nästa gång du har den tiden. Leker de med varandra eller går de varandra ur vägen? Börjar de boxa låt de göra det så länge de inte ryker ihop ordentligt. Sist mina hade sina meningsskiljaktigheter fick jag vänta i 3 timmar innan de hade avgjort vem som var chefen. Då ignorerade de varandra stundvis för att komma tillbaka till argumentet med ojämna mellanrum. I alla fall är redan mycket vunnen att de inte hoppar på varandra längre. Det går åt rätt håll :)
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.