Degus iFokus

Degus

Etikettboende-och-inredning
Läst 802 ggr
PoizonBite
0

Gnaga på plexiglas

Jag har satt upp plexiglas i buren som skydd och Sammy kan inte sluta gnaga på det. Det låter fruktansvärt högt och han gör även så här när jag ska sova, ibland till och med mitt i natten (man vaknar av oväsendet). Kan man överhuvudtaget få honom att sluta med detta? Tänkte om det finns något man kan spruta på glaset så att han inte längre vill gnaga? Han har redan en massa pinnar och så i buren, så det är inte gnagbehovet som är orsaken. Misstänker att han bara vill ha uppmärksamhet.

ähnchen
0

Ibland tror jag att degus gillar saker som låter. Såg en film på youtube där en tjej hade fäst en liten bjällra på gallret och ena degun höll på hela tiden med att röra vid den och bita i den så att den skulle låta.

Har du inte möjlighet att ha plexin utanför buren? Vad använder du det till? 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

PoizonBite
0

Plexin sitter precis innanför dörren för att förhindra spånet från att åka ut på golvet. Bör jag köpa en bjällra och sätta in i buren?

ähnchen
0

Hihi, nej, ingen bjällra till dina degus, då får du nog ingen ro alls längre 🙂 Det var bara ett försök att förstå varför vissa degus gnager på saker och ting som inte smakar bra plus att de har mycket godare alternativ tillgängliga. De kanske tycker om att det låter, tänkte jag.

Håller fast vid mitt förslag att ha plexin på utsidan av dörren så att han inte kommer åt någon kant. Då hindras ändå det mesta av spånen från att ramla ut.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.