Så glad!!
Åh idag fick jag världens bästa nyhet!! Har en tjej som ska till Hamm och kommer transportera tre degus åt mig! Och bäst av allt, dom är sand!!!:D Är så enormt glad även om det svider i plånboken rejält;) Det är två honor och en hane som flyttar hit, bilder kommer!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Vad roligt! Är själv jätte sugen på degusXD
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag är första uppfödaren (vad jag vet) i Sverige med sand degus!:D ska bli så roligt!! Du får ta och skaffa! Världens bästa djur!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
#2 ok, får försöka övertala mina föräldrar snart:D
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Ja gör det!:D
Sajtvärd på degus.ifokus
Vet inte hur D: fick precis 2 undvara gerbiler(jag är djurtokig)
Vad roligt! Det kanske räcker ett tag då?
Sajtvärd på degus.ifokus
#6 ja, men djur är mitt absolut största intresse(har en hund oxå)
Förstår det, det är mitt också!
Sajtvärd på degus.ifokus
#8 hehe, när kommer degusarna?
Dom kommer till Sverige på söndag men jag hämtar dom 21a!:D
Sajtvärd på degus.ifokus
Här är dom! Först ut är Petzl, hanen!
Sajtvärd på degus.ifokus
Fina Grigri!
Sajtvärd på degus.ifokus
Och så lilla Ticka!
Sajtvärd på degus.ifokus
Wow! Så coolt och roligt för dig! :D

Vad konstiga de såg ut. :P Himla kul m andra färger iaf. Hoppas de visar sig vara trevliga o friska. Tidigare sand-linjer jag hört om har varit ganska så tveksamma. Har du koll på deras genetik. Kan man få sand om man parar m agouti eller är hanen obesläktad m honorna? Massa frågor ;) Ser iaf fram emot både bilder o (gissningsvis) framtida ungar!
#14 Tack! Är superglad!:D #15 Dom nuvarande sandisarna är avlade bättre än dom första som kom som inte hade det typiska degu utseendet. Dessa har längre livslängd än dom första och är precis som "vanliga" degus:) Hanen är inte släkt med honorna, honorna är systrar. Har kollat med flera uppfödare och alla säger att dom är framåt, trevliga och nyfikna av sig. Vill du ha sand så måste båda bära på det, alternativt att ena bär på det och andra är sand:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Förstår det! =) Det måste kännas både häftigt och spännande! Får man fråga hur mycket de kostade? Måste vart jättedyrt 😮 Tycker det är en väldigt fin färg, jag! Ser så lena, varma och goa ut 😍
Ååå, så söta!
#17 haha ja, folk tycker jag är smått dum i huvudet men 950:-/st xD Dom är så fina!!
Sajtvärd på degus.ifokus
Omg!! Är det pga att färgen är så ovanlig eller? Något ska man ju faktiskt lägga sina pengar på… Bättre att lägga det på djur än kläder enligt mig 😛
#20 ja, färgen är relativt ny men är vanlig i Tyskland. Det kostar ju också därefter och min plånbok skriker på mig nu men har man ett intresse man lägger ner all tid och pengar på så är det värt det!
Sajtvärd på degus.ifokus

Shitt! Vilket pris!
Låter ju iaf som de är bättre avlade än de tidigare då. Man får väl hoppas det för det priset! :P
#22 Ja det är dom absolut! Dom som fått fram nuvarande sandisarna är två duktiga uppfödare så jag tror absolut det blir bra:) Haha ja, sen är ju färgen relativt ny så i Sverige är det ju inte många som har sandisar!
Sajtvärd på degus.ifokus
Ja jag skulle ju ha köpt en sand här i april men avbröt de hela eftersom djuret bara blev dyrare och dyrare. Deras gener är jätte mycket bättre nu än förr men de är väldigt väldigt dyra även om de börjar bli vanligare. Det är lite skillnad när man kan få en viltblå för 100kr.
Vi får väl se om en tjej kommer till mig :D
Åh Gud! Jag är så avis just nu! Saknar mina små deguspluttar något enormt mycket! Nu är alla mina underbaringar i himlen. Väldigt vackra sanddegus måste jag säga! Åh så avis :)
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Träffade dessa i Gbg hos transportören. Kul med sandfärgade degus i Sverige! 😃
MvH Tsunamis
#26 ja, ska bli spännande! Längtar galet tills jag får hem dom!!
Sajtvärd på degus.ifokus
#28 Tack! Är lite småkär i dom faktiskt!
Sajtvärd på degus.ifokus
Så häftigt! Grattis! Du måste bomba oss med bilder när du får hem dem, för jag vill gärna se mer av dem. De ser nästan overkliga ut, haha. 😃 Känner du till någon annan med den här varianten i Sverige?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#30 haha ja, ni kommer bli galna av alla bilder!:D Nej, vad jag vet är jag först, jag är första uppfödaren med sand iaf, Johanna kommer två;) hon ska ha fina Grigri! Det närmar sig lördag och hämtning av sandisarna! Längtar!!:D
Sajtvärd på degus.ifokus
Nu är dom här! Vi är på väg hem nu så ska dom få hoppa in i buren och lugna ner sig efter resan! Bilder kommer imorgon:D
Sajtvärd på degus.ifokus
Först ut är fina Lilla G!❤️
Ny bättre bilder kommer tas snart!🙂
Sajtvärd på degus.ifokus
Fina Tikka❤️
Sajtvärd på degus.ifokus
Och fina Peppe❤️
Sajtvärd på degus.ifokus
Älskade lilla Tikka är ev dräktig♡
Sajtvärd på degus.ifokus

Alltså de ser verkligen annorlunda ut i ansiktet jämfört m andra degus tycker jag! Att färg kan lura så!
Spännande m smått!
De är verkligen jättefina! De ser liksom lite rundare ut än normalfärgade. Är det så, ser jag i syne, eller är det färgen som spökar? 🤪
Mvh,
Moa
Nja inte så mycket! Dom är väldigt lika våra "vanliga"! Däremot är inte bilderna speciellt rättvisa och Tikka är dräktig på bilderna så hon är rund;) och Peppe fluffar upp sig ibland❤️
Sajtvärd på degus.ifokus
När väntas småttingarna?😃
Mvh,
Moa
Ojdå, nu ser jag att det har dykt upp en liten rackare, så jag smiter iväg till den tråden. 😛
Mvh,
Moa
Oj vad fina!
Hade vanliga agouti förut men efter att de dog har jag inte haft någon mer tyvärr, dels för att vi skaffade katter.
De här var verkligen vackra, önskar att jag kunde köpa en avkomma från dig så småningom! ;)
#42 Tack så mycket! Dom är helt underbara, speciellt Peppe, han bokstavligen kastar sig upp på en och ska ligga innanför tröjan! Ja det är bara höra av dig när det är aktuellt!;)
Sajtvärd på degus.ifokus