Burra upp sig
De kan burra upp sig när de myser. Då är det helt ok. Är de samtidigt lite frånvarande, visar minskat aptit eller liknande är det inte bra. Då är det ett tecken på att de inte mår bra.
Hur beter sig din degu för övrigt?
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
De är glada, leksugna och snurrar runt för att få mat!😃
Ibland så lägger de tassarna på min hand och burrar upp sig samt spinner (det är bara Coco som spinner), men BonBon kan vara lite bitsk. Hon kan sitta och mysa och få mat och lägga tassarna på mig, sen kan hon börja nafsa ''lite för hårt''. Hon vill inte vara uppe på mig, då bits hon hårt. Coco däremot kan sova i mitt hår.
Bilden: det här är dock BonBon! Förut kunde jag lägga henne på rygg och mata henne, men har inte försökt på sistone eftersom att hon inte har varit bekväm.
Ah, vad bra. Då är allt i sin ordning. Mina burrar också upp sig när de myser i mina händer. Vad söt hon är när hon ligger sådär. 🙂 Det skulle mina herrar aldrig gå med på.
Men varför bits BonBon? Är det när du tar i henne? Det är många degus som inte gillar att man tar i dem. Konstigt bara att det gick från att kunna lägga henne på rygg till att hon bits. Hon måste ju antingen blivit skrämd någon gång eller ha ont någonstans. Kommer hon inte heller ut till dig när du låter henne komma fram själv?
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Hon har alltid bitits, men när jag lade henne så där så gick det bra. Hon kan vara med mig, men inte för mycket liksom..i början när de precis flyttat in, bar jag henne och då bet hon hål på mig. :/ Hon måste varit stressad.