Degus iFokus

Degus

Etikettsjukdomar-skador
Läst 749 ggr
MoaL
0

En tös mår dåligt

Jag har ju tre degutjejer, och nu börjar en av dem tackla av ordentligt. :/ Nu har hon börjat magra av och bli tufsig i pälsen. Hon verkar äta utan problem, och jag försöker extramata henne för att hon ska få i sig tillräckligt, men jag är inte optimistisk. Har sett samma hos gamla råttor otaliga gånger. 😕 I februari/mars blir hon fem år gammal.

De andra två börjar nästan bli tjockisar nu efter all extramat jag har öst ned till dem, men jag är bara nöjd eftersom de snarast har haft problem att hålla vikten tidigare. Önskar bara att systern kunde vara lika tjock och kry som de är. :S

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

smurfan-13
0

Så pass gammal är det ju inte konstigt att hon börjar se gammal ut. Vega hars ett gammal ut i två år nu och i somras var hon nere på skrämmande 135 gram! Men hon får alltid lite extramat o har nu gått upp till sin optimalvikt (nästan iaf). Räknar väl m att hon somnar in när som, samtidigt som hon är pigg, alert, äter bra & bossar runt som vanligt. 6 år har hon hunnit bli nu damen. <3

Hoppas din dam kan leva ett bra tag till, trots att hon tydligt blivit gammal.

hhejlollo
0

Usch vad jobbigt!:( Hoppas hon återhämtar sig och kan leva med sina systrar ett bra tag till!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ähnchen
0

Håller tummarna att hon klarar sig ett bra tag till!

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.