(S) Hona söker nytt hem
Min ena degu dog tyvärr idag och lämnade då sin syster ensam. Då jag inte kommer skaffa några fler djur ser jag mig i första hand om efter ett nytt hem åt henne, då hon är så ung och jag inte vill att hon ska behöva sitta ensam resten av livet.
Mallory är alltså en hona, född våren/sommaren 2011 på ett naturbruksgymnasium. Har jättesvårt att avgöra färg, men hon är mörk, mer åt det blå hållet än det bruna (systern var vittecknad, om det säger någon något). Hon blev den lite mer tillbakadragna av syskonparet, men kommer gärna fram och hälsar och tar godis bara man tar sig tid att lära känna henne och fjäskar lite. :) Är inte så förtjust i att bli fasthållen, men bits absolut inte.
Har alltid varit frisk och fin har fötts upp på Bellos chinchillapellets och fint hö.
Mina enda krav är förstås att hon kommer till någon med erfarenhet av degus och där hon får bo ihop med minst en artfrände.
Hon finns i Falun.
Hör av dig på camillajonasson@hotmail.se (jag kollar ej meddelanden här) vid intresse och berätta lite kort om dig.

Vilket naturbruksgymnasium är hon född på?
Knuffar upp denna och förtydligar att Mallory finns kvar så länge annonsen gör det; Läser man det här om ett år och jag ännu inte skrivit att hon är såld, så är man fortfarande väldigt välkommen att höra av sig.
Om någon känner till något seriöst ställe som tar in gnagare för omplacering gratis, så tar jag även tacksamt emot tips på det, då det varit jättebra om hon fick slippa sitta ensam mer. Jag har inte så mycket tid över och det märks att hon är lite rastlös.
Hennes bur med tre våningar (ombyggt skåp) kan också köpas till för billig peng.