Degus iFokus

Degus

Etikettboende-och-inredning
Läst 748 ggr
thenewbreed
0

inredning

Hej!

Vart köper ni inredning till era degusar och vad för typ av inredning.

Jag har svårt att hitta roliga saker som kan vara i hela buren och inte bara nära botten på buren. Oftast är allt i storlek för hamstrar… >.<

Vill ha fler kläder-grejor, men grenar vågar de inte klättra på och jag vågar heller inte ha grenar som går högt i buren då jag är rädd att de ska ramla :(

Medarbetare på bildredigering! :)

ki4ndeer
0

just nu har jag 2 kraftiga grenar som är ca 2 meter höga, en träkorg som hängt up med ståltråd som jag lagt en liten filt och mössa I. där sover dem på nätterna. annars har jag ett stort hemmabyggt trähus som innan användes till råttor. jag kör mkt på ikea och second hand så  även sån avlång förvaringar I nä som ser ut som tunnlar där jag klippt bort nätväggarna inuti röret så dem kan springa fritt. en stor skål med sand och en sån vinförvaring I trä med hål I älskar dem att sitta på. just det satte précis in en bit mattavi skärmat bort då mattan blev för stor som används som bro/hängmatta. en av favoriterna är ett tygrör som finns på kattställningar som jag kom billigt över (: vet här finns manga trådar om detta även med bilder som är bra när man har idétorka (;

thenewbreed
0

#1 ja men då bär det av till ikea då :D

Medarbetare på bildredigering! :)

ki4ndeer
0

Ha bara koll på plastinredning. själv har jag ingen plast utan bara trä, metal och tyg (:

marsala
0

Kolla på Råttorifokus. Där hittar du mängder med tips!