Degus iFokus

Degus

Etikettbeteende-hantering
Läst 837 ggr
PetitePuma
0

Skriker

Hej!

Mina tjejer skriker ibland, helt plötsligt. Jag vet inte vad anledningen är. Om jag går och ser efter om de bråkar eller någonting, sitter de bara där och tittar oskyldigt på mig :P Misstänker att de vill ha uppmärksamhet…men skriker de verkligen då? 

/M

hhejlollo
0

Finns många anledningar till att dom skriker till, ofta gör dom det när dom blir rädda och hanarna gör det så gott som alltid när dom parat sig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ähnchen
1

Mina gör det när det vankas mat. Besök hos oss trodde att de höll på dö men så fort man dyker upp hänger de i gallret och vill ha mat. De går på vissa signaler som klirret av skeden i müsliskålen när den börjar bli tom (de får mat efter vi har ätit frukost) och när en bil kör in på vår tomt (de får mat när vi kommer hem från jobbet). Det är väldigt höga intensiva läten men de skiljer sig ändå från när de är skrämda eller sura på varandra. Så det beror lite på hur skriken låta för att kunna dra någon slutsats. 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

PetitePuma
0

Ja, har märkt att de blir rädda för småsaker…typ att jag sprättar upp en tråd 🤔😉

Kanske inte ska vara orolig då.

ähnchen
1

Nej, hade det varit något allvarligt hade de inte slutat skrika när du kom för att kolla. Har de ont har de det även när man kollar och fortsätter skrika. Bråkar de på allvar är de väldigt fokuserade på varandra och märker knappt att man befinner sig precis bredvid dem. Så det är nog lugnt. 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.