VIKTIGA FRÅGOR
Hej! jag har varit lite inaktiv här på sistone och nu måste jag fråga några saker..
Mina två degus sover väldigt mycket nu för tiden och bara äter, sover bajsar och dricker.. men för mesta dels bara sover och tigger godis. Är det något fel med dom?
Jag har också fått reda på att hanen inte alls var kastrerad, men de har ju gått nu tillsammans lite mer än 1 ½ år.. Jag har hört att det låter mycket när dom är vakna, de bråkar inte eller så men de gnyr och "skriker" mer än vanligt. Jag har flera gånger sett hanen rida på henne men jag hade ju som sagt bara trott att det handlade om dominans.. men nu är han ju inte kastrerad och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Har ju inte precis en extra bur att sätta honom i och det verkar taskigt om jag bara särar på dom.. Hjälp?
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Du behöver sära på dom eftersom det med störst sannolikhet blir bebisar. Det kan hända att hon är dräktig redan nu men förhoppningsvis har hon inte tagit sig! Så sära på dom, antingen ordnar du en till bur, kastrerar hanen eller så delar du av buren. Håll koll på honans vikt så du ser om hon ökar något. Är dom släkt på något sätt?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
tack! De är syskon. Får försöka fixa nåt!😕
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Oj aa då måste du sära på dom snarast!:/
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus