Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 737 ggr
Roxie
0

(S) 21/4 Deguhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en deguhane född runt månadsskiftet mars/april-2012 och är alltså ca 2 år gammal nu. 

På grund av att han numera är ensam då hans burkompis och broder hastigt avled för ett tag sedan söker han nu ett nytt hem där det finns degukompisar.

Marshall, som han heter, har färgen agouti.
Han är snäll och har aldrig bitits eller visat tendens till aggression mot människor. Han kan dock vara lite blyg för främmande personer men fjäskar man med lite godsaker kommer han mer än gärna fram. Han kan trix som "tass" och "spin". 

Marshall är dock en dominant kille vilket innebär att du som är intresserad bör vara väl påläst och kunnig när det gäller degus. Jag är otroligt noggrann med vart Marshall flyttar.

Pris kommer vi överens om. Jag är främst ute efter ett gott och livslångt hem.

Det finns massor med tillbehör, så som stor träbur (180x80x50), semesterbur, transportbur m.m.

Hör gärna av dig och berätta vad du har att erbjuda Marshall, eller om du har några frågor!
Oseriösa mail besvaras ej.

// Sofia

Roxie
0

Finns i Göteborg.

// Sofia

Roxie
0

Marshall behöver verkligen flytta. Han mår inte alls bra av att vara själv :(

// Sofia

Roxie
0

Ingen?

// Sofia

Pigges mam
0

Verkar svårt att omplacera på denna sidan. Jag har en dominant hane som inte funkar med de andra. Har också försökt här.

Roxie
0

Jag har annons på andra ställen också. Det är inte så många som vet vad degus är, så marknaden är rätt begränsad.

// Sofia

Pigges mam
0

Det är ju inte så vanliga djur. Därför blir det så svårt när man behöver omplacera. Jag känner att vi inte har tid o plats för en bur till. Vi har ju nästan ett eget zoo här. Så därför vill jag att min lilla kille skulle få flytta till någon annan som han k

Pigges mam
0

Oj. Nu blev det fel. Jag menar att det inte är lättare när de är dominanta. Funderar på att kastrera min så kanske han kan bo ihop med tjejer. Men jag måste först hitta nån som vill ha honom. Svårt det här för man vill ju de ska komma till ett bra hem.

Roxie
0

Ja det är svårt :(

// Sofia

Roxie
0

Fortsätter putta. Han kan verkligen inte vara kvar. INGEN som har plats för en ensam hane??

// Sofia

PoizonBite
0

Jag skulle så gärna vilja ta hand om honom, eftersom att han inte mår bra. Jag tror däremot att min bur blir lite för liten att ha 4 degus i. En av mina (Sammy, 1.5 år) är relativt dominant, så det är inte säkert att det hade fungerat mellan dem! Hoppas verkligen att Marshall får komma till ett fint hem snart!

Roxie
0

Jag har en stor bur (180x80x50) som i så fall följer med honom, om det är intressant.

// Sofia

PoizonBite
0

Får man se fler bilder??

Roxie
0

Yes! Marshall och brodern har en egen tråd här:
http://degus.ifokus.se/discussions/4fcc62d4d4ebea1002001c08-marshall-peavey

// Sofia

Roxie
0

Fanns ingen bild på hur buren ser ut nu, så här kommer en:

// Sofia

PoizonBite
0

Var den 180 hög, 80 bred och 50 djup? :)

Roxie
0

Stämmer :)

// Sofia

Roxie
0

Massiv furu, vitmålad. Det är en IVAR-bokhylla från IKEA som jag byggt om.

// Sofia

PoizonBite
1

Ville bara säga att Marshall verkar trivas riktigt bra tillsammans med Sammy, Bilbo och Kurre. Just nu ligger de och sover alla fyra ❤️

xdigger
0

Vad kul att det löste sig! :)

Roxie
0

Ååh vad kul att se :)

// Sofia

Emouse
0

Det var kul att se!

Försöker också få min hane till ett nytt hem för att inte behöva vara ensam då han ska säras från en hona, eftersom han inte är kastrerad😕

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤