Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 536 ggr
[lenniiis]
0

(K) 16/5 Bur köpes!

Någon som har en degubur till salu? Funderar på att bli deguägare och det enda som stoppar mig är att jag inte hittar någon passande bur på blocket som är nära mig. Jag finns i Skaraborg!

VildaVittra
0

Tänkte bara tipsa dig om att köpa ett terrarium istället, då de går att låsa (som man köper till), med tanke på din katt.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[lenniiis]
0

När jag planerar att köpa degus kommer det inte finnas en katt, men tack ändå! :)

smurfan-13
0

Terrarium är super oavsett. ;) Slipper man både strö på golvet o ev gallergnagande.

http://www.blocket.se/skaraborg/Fagelbur_53540037.htm?ca=13&w=1

Där har du ju en bur som skulle funka bra annars. Bara fixa m plexiglas eller liknande så att du kan ha ett ordentligt lager strö på botten.

[lenniiis]
0

#3 Tycker det verkar lite bökigt med terrarium :o Hur ska man inreda ett sådant liksom??

Njaa, är inte så förtjust i gallerburar :( Men tack så mycket för hjälpen!!

smurfan-13
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 vad vill du ha för bur om du inte vill ha terrarium o inte gallerbur??

Så här ser vårt terrarium ut (ibland iaf)

[lenniiis]
0

#5 Hmm… någon sorts träbur verkar ju praktisk :)

Hur öppnar du det terrariet? :) Och vart fick du tag på inredningen m.m?

smurfan-13
0

#5 njäe, träburar tenderar till att "ätas upp" av degus, så då behöver de vara väldigt välbygda så de inte får tag i någon kant eller liknande att gnaga på.

Öppnar det som ett vanligt terrarium, främre sidan har två rutor som går att skjuta åt sidan. Inredningen är en obehandlad lagerhylla som vi sågat itu + naturgrenar mm

PoizonBite
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bur till salu! Sedan bilden togs har jag satt ditt tre små hyllplan som i en stege upp till tredje våning. Om det verkar intressant får du pma mig! :)