Två underbara degus omplaceras
Jag måste nu med stor sorg i hjärtat omplacera mina små gryn på 1 ½ år till olika burar med nya vänner eller någon som kan kastrera honom. Jag Fick reda på att hanen inte var kastrerad och jag har varken råd att kastrera eller köpa ny bur och nya vänner till de båda. Speciellt inte om det kommer bebisar. Så Honan KAN vara dräktig. Namnen kan ändras och jag vet inte exakta födelsedatum.
Sacco:
Kön: Hane
Ålder: ca 1½ år
Köpt: omplacering men från början uppfödare.
Om: Han är en mysig kille som skulle behöva lite mer aktivering. Han är ganska lugn men han gillar inte kontakt med händer (om inte klappar) han vill hellre hoppa upp på axeln på en gång. Han är riktigt mat tokig och skulle troligen lätt lära sig tricks om han fick chansen. Han är som sagt okastrerad och Har aldrig bitits.
Sacha:
Kön: Hona
Ålder: ca 1½ år
Köpt: omplacering men från början uppfödare.
Om: Hon är ett energiknippe som älskar att utforska innanför tröjan eller sitta och titta på axeln. Händerna gäller för henne också fast inte lika starkt. Hon gillar äventyr på golvet och behöver aktivering för att må bra. Hon Kan vara dräktig.
De behöver flytta snarast, snälla hjälp mig att rädda dom. vill inte att de ska vara ensamma. För en liten slant till ett bra hem, för det är ju det viktigaste.
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Skriv gärna var dom finns:) Hoppas du hittar ett kärleksfullt hem åt dom!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Omplacerar du båda? Fast till olika hem?
Du vill inte behålla någon av dem o skaffa kompis till den? Brukar ju alltid finnas ensamma degus desperata efter en kompis & som säkert inte behöver kosta några pengar om det är det som hindrar dig.
Hoppas du hittar bra hem till den/de!
De finns i surahammar. Väljer att sälja båda. De behöver givetvis inte säljas till olika hushåll, men om man inte vill ha bebisar så har man iallafall de i olika burar.
De behöver hem ganska snart eftersom jag inte på något som helst vis kan sära på dom. Så ju längre de är kvar är det mer chans att det blir ungar. Alltså innan det så måste de bort eftersom jag inte kan ha kvar dom.. annars så får de lov att gå den andra vägen, som är helt onödigt eftersom dom är friska, unga och krya.😕
Hmm.. Jag finns ju i Västerås men mina hanar är så dominanta att jag inte vågar introducera en hane till när dom trivs så pass bra! Honan kan jag ev ta senare om du inte hittar något hem!
Sajtvärd på degus.ifokus
#4 Tråkigt att de är så dominanta!😕 Skulle vara jätte bra om du gjorde det. Men då blir ju Sacco alldeles ensam, så det får nog vänta tills han har ett nytt hem😐
#5 Precis, självklart när han fått ett nytt hem! Håller tummarna!
Sajtvärd på degus.ifokus
Det får vi göra! Jätte snällt att du ställer upp och tar henne!
puttar upp, ingen vänlig själ som kan?
Jag vet snart inte vad jag ska göra av dom..😭
Kan du inte dela av buren tillfälligt tills du hittat hem?
Sajtvärd på degus.ifokus