Degus iFokus

Degus

Etikett: att-äga-degus
Läst 688 ggr
Natalieforsbom
0

Jag har en LITEN fråga :$

Hej! jag undrar hur många grader klarar degusar som högst ?

Ska nämligen skaffa dess underbara djur men har et rum som blir varmt 😕 vet att dem inte kan stå i drag men kan man ha en fläkt som blåser åt ett annat håll så det blir lite svalare i rummet ? 🙂

tacksam för svar ! OBS ! inga elaka meningar osv!

Zolah
0

http://rattor.ifokus.se/discussions/51a8ae2cce12c406d2002734-varme-sol-och-hetta-hur-gor-du?discussions-4

Jag skapade en tråd för just värme när det kommer till råttor, du kan säkert ta en del tips till dina degusar där :)

Natalieforsbom
0

Tack så mycket ! :D

Emouse
0

haha, tänkte precis länka samma som #1😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

smurfan-13
0

Jag skulle inte placera en degusbur i ett rum som är känt för att bli väldigt varmt. Degusar är känsliga för värme.

Natalieforsbom
0

men jag får inte ha dem någon annanstans, vi bor i lägenhet och alla rum blir något varma.

Kan man ha en fläkt i rummet fast den inte är riktad mot dem eftersom då kan de bli förkylda men om man kan rikta den åt ett annat håll ? :)

ähnchen
1

Hej :) Hur varmt blir det i lägenheten? Det rekommenderas en temperatur på 21 grader för degus. 25 grader har vi haft hemma enstaka dagar under de varmaste timmarna och det har gått bra men jag har sett till att byta vattnet flera gånger om dagen så att de hade kallt (dock inte iskallt) vatten tillgänglig. Det är mycket viktigt att buren inte står i solen när det ändå är varmt i rummet. En fläkt sänker inte temperaturen i rummet. Vi känner det som svalkande när det fläktar eftersom vinden blåser bort värme som vår kropp alstrar. Eftersom degus inte får sitta i drag precis som du skriver får de ingen större effekt av en fläkt i rummet som fläktar åt något annat håll. Det finns några bra tips i #1:ans inlägg, dock tänk på att degus varken får bli blöta, dvs inget bad till dem, och inte äta frukt. Jag är mycket tveksam om de får käka frysta grönsaker. Har aldrig hört talas om det. Bäst att höra med en veterinär som kan degus innan man provar. Om det blir för varmt i er lägenhet för att kunna ha degus är svaret tyvärr att du inte kan ha degus där. Jag förstår att det inte är det svar som du längtad efter och vet av egen erfarenhet att det är otroligt svårt att acceptera att man inte kan ha det man mest av allt vill. Men jag är ganska säker på att du inte vill att djur ska må dåliga för din skull. Hoppas att svaret hjälpte dig lite vidare. :)

Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.