Degus iFokus

Degus

Etikett: presentationer
Läst 1291 ggr
[tamlina]
2

Familjen Degu.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg en blocket-annons för 1 - 2 v. sedan och bestämde mig för att ta emot två av degusarna som sökte nytt hem men hon ville hellre bli av med hela familjen så jag gick med på det & nu bor dom här sedan i torsdags då vi hämtade dom i Malmö.

De bodde tyvärr i en för liten bur (antagligen så bodde honan & barnen i en så liten bur för att undvika rymningar och parning med pappan igen) medan pappan bodde i en bur som inte ens uppfyllde sjv's krav för två degusar..

De fick marsvinsblandning (& inget hö), hade sågspån i bottnen (vilket jag personligen inte skulle ha till något djur då det dammar så otroligt), ett nerkissat/nerbajsat hus och ett itu tuggat hus.. Dessutom ett hjul (30 cm som brukar rekommenderas men som tyvärr ändå är för litet, enligt mig)

Pappan & mamman är köpta i en djuraffär i Ängelholm för ca 6 månader sedan så de är ungefär 7 månader gamla.. och mamman har fått två kullar. Den senaste kullen var för ca 3 v. sedan.

Jag kommer omplacera pappan med sonen samt mamman med en dotter, om någon är intresserad av att ge dom en chans. De bits inte och vi håller i dom samt klappar dom dagligen för att de ska vänja sig. Jag begär ett bra hem med kunskap och kärlek. Jag kan ta emot en symbolsumma för att inte bringa otur men hemmet är viktigast.

[tamlina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-

thenewbreed
0

Kan vara bra att skriva vart du finns och hur mycket du vill ha betalt för dem.

Att ge bort dem gratis lockar tyvärr för det mesta bara oseriösa djurägare.

Medarbetare på bildredigering! :)

[tamlina]
0

Men oj, missade jag det!? Haha :)

Perstorp, Skåne.
Tror du det? Några rekommendationer om pris?
Jag är inte så mycket för att sälja men om det ökar chansen att få ett mer seriöst hem så absolut!

hhejlollo
2

Du kan inte ta för mycket för ett par degus vars föräldrar kommer från djuraffär samt att ingen har stamtavla. Jag tar 300:- för en agouti men då är det friska föräldrar och dom har alltid stamtavla men priset sätter du själv, det su känner är lagom:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
0

Du kan inte ta för mycket för ett par degus vars föräldrar kommer från djuraffär samt att ingen har stamtavla. Jag tar 300:- för en agouti men då är det friska föräldrar och dom har alltid stamtavla men priset sätter du själv, det su känner är lagom:)

Sajtvärd på degus.ifokus

[tamlina]
0

Tack för rådet!  Får se om någon är intresserad så får jag tänka över priset då. :)

[tamlina]
0

Uppdatering. 

Har nu kommit i kontakt med två personer som haft degusar innan. 
Två honor har fått hem (de kommer inte flytta förrän de är leveransklara)
och hanarna har ev. ett hem. (de kommer inte heller flytta förrän de är leveransklara)

thenewbreed
1

#7 vad härligt, jag hade eventuellt kunnat ta två honor fast jag har tyvärr inte riktigt råd med det just nu och dessutom bor jag på andra sidan sverige.

Men jag hoppas att du hittar hem till alla!

Medarbetare på bildredigering! :)

[tamlina]
0

Det är lugnt! Två honor stannar här..

Två honor hämtas om ungefär 2 v. och hanarna hämtas ev. om två veckor.

hhejlollo
2

Se till att ge dom mycket info trots att dom haft degus förut!

Sajtvärd på degus.ifokus

[tamlina]
1

Ja, absolut! Har bett dom läsa på degutopia samt här också. :)

deedee
1

Bra jobbat Tamlina!