Degus iFokus

Degus

Etikettatt-äga-degus
Läst 817 ggr
MoaL
0

Bara en kvar :(

Nu är det bara en stackars degu kvar här hemma. 😕 Tösen som var så mager (men ändå piggelin) dog för ett bra tag sedan, och igår hittade jag en av de andra damerna död i huset. Jag kom med torrfoder, och bara en mötte upp. När hon fick sina bitar sprang hon in i huset, och inget tjafs hördes överhuvudtaget, så då förstod jag att något var fel. 😕

Så nu går den sista tjejen ensam. Hon är lite tufsig och gammal hon också, så jag tänker inte försöka sätta ihop henne med några nya degus. Mina damer kom ju till mig i april 2009, så de hade/har ju ändå några år på nacken. Damen här hemma får leva sitt liv ut, och sedan planerar jag nog eventuellt att ta emot någon omplacering. Det är ju rätt många som har svårt att hitta nya hem åt sina omplaceringar, så jag tänkte försöka göra en liten insats för de stackarna. 🙂

Men det är sorgligt när man förlorar djur man har haft i mer än fem år. :/

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Calcifer
0

Jag kan relatera. Hade en omplaceringskatt i 2 år och älskade honom mer än allt annat, men han hade stora psykiska problem så jag fick avliva honom för snart… vad blir det, två-tre år sedan. Gör fortfarande ont i hjärtat.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

smurfan-13
0

Beklagar sorgen. :(

Det är jobbigt när man mister gamla kompisar. Här känns det grymt tomt sen Vega gick bort. Dessutom har vi ju lämnat tillbaks Pip nu. Så från att ha haft 6 degusar bor här nu bara 4. Terrariet känns verkligen onödigt stort o tomt. :(

hhejlollo
0

Vad tråkigt :( Vila i frid <3

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

ähnchen
0

Beklagar 🌺

Det är alltid lika svårt att ta farväl. Samtidigt är det skönt att veta att man fick lära känna dessa underbara varelser och att man gjort allt för att de skulle ha det så bra som möjligt.  Kram

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

dumbell
0

fy vad tråkigt, alltid hemskt när ett djur dör, inte minst om man stått det så nära 😕

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

[[tjattehonung]]
0

Åh vad trist :( våran degu blev också ensam för ett tag sen