Plastbottnar...
Nu har degusarna här hemma knäckt koden. De har fattat att de kan rymma om de gnager hål i plastbottnarna på sina voljärer (två sammanlänkade Furet tower). Situationen är ohållbar och jag har börjat fundera på att satsa på terrarium istället. Men vart hittar en någorlunda billiga (kan lägga max 2000 kr just nu…) terrarier (har kollat Blocket och en del andra reptilsidor)? Och hur funkar ventilationen i ett terrarium? Har även fantiserat om en specialbeställning från Flexipet, men där kommer det att gå på över 4000 kr…

Jag hittade mitt på blocket. Tror det handlar om massa tur för att hitta det man söker tyvärr…
Hittar jag ett mindre (ca 60x100 cm & ca 100 högt) så tänker jag sälja mitt stora (ca60x150x100). Så hittar du något passande det jag söker kan du få köpa mitt ;)
Hade samma problem för ett antal år sedan. Byggde sedan en träram runt bottnen så de fick lära sig att de inte kom något vart längre. De slutade sedan att gnaga hål i bottnen. Kan kanske vara en tillfällig lösning tills du hittat rätt terrarium.
Det räcker med fyra brädor som du skruvar ihop i hörnen. Enkelt och billigt. :)
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.