Degu sökes
Letar efter en burkompis till Bullen, gärna en nyfödd och viltblå eller sand ja eller va som förutom agouti (vill att jag och barnen skall kunna skilja på dem vid 1a anblick)
Bullen är en snäll o redan handtam liten krabat på 4 månader, bor i en stor fin ombygd rival bur med mycket klättermöjligheter, känner sig lite ensam nu sen brodern gick bort för 4 dagar sen =(
bor i Skåne/Helsingborg
Var det du som mailade mig ang degun som fick värmeslag? Tyvärr finns det inte många till salu, det är bara jag som har sandisar och jag har inga till salu. Dom flesta som har just nu har bara äldre degus:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jo de var jag det =-)
Vill ju inte vänta allt för länge med att skaffa en kompis till honom, dels inbillar jag mig att introduktionen kan bli svårare ju längre han går själv dels tycker jag synd om honom då han både ser och uppfattas som ensam o tyst. Dessutom blev grabben super ledsen när Muffin gick bort då det var hans degu.
Om det finns någon som har en lite äldre eller en kanske en hona som är kastrerad så kanske det kan funka, är lite öppen för förslag
Vet någon om uppfödare i Danmark? Jag har ju bara färjan över för att hämta hem en. Pratade precis med jordbruksverket o de skall inte va några som helst problem.
Ingen aning, du får söka på Google om ingen annan har några tips
Sajtvärd på degus.ifokus
Var bor du? Jag har en pojke över som inte går ihop med min andra degu. Tyvärr är han auguti och 2 år, men väldigt tam o kelen o mysig. Älskar när man kliar honom bakom öronen, då lägger han huvudet på sned o sträcker ut tassen o bara njuter. Man kan ju testa om de trivs ihop om du inte bor alltför långt bort. Funkar det inte så tar jag tillbaka honom.
#5 Skåne/Helsingborg😉
Sajtvärd på degus.ifokus
Har fått tag i en uppfödare i Danmark som kommer få sand o blå färgade om en månad, så vi får vänta o roa bullen bäst det går, hanbspringer fritt här hemma flera går om dagen :-) Har precis möblerat om i buren med nya grenar o leksaker försatt hålla han sysselsatt
Oo så kom den på sniskan. Typsikt
Vad heter uppfödaren?
Sajtvärd på degus.ifokus
Sgt pepper, det kom bara 3 st denna gång två vita med fläckar och en hel vit med svarta öron. Hade de inte varit för att dem vill behålla den helvita då den skall vara väldigt ovanlig, (förutom vid inavel) så hade vi köpt den, nu blir det en söt liten George,, som kommer sällskapa bullen framöver.

en sån sötnos! <3