Vars har ni hittat era burar?
Mina deguhonor har just nu ett hemmabygge som börjar bli dax att bytas ut då det är i trä och dom har haft det ett tag. Har kollat runt rätt mycket efter en stor bur (men inte allt för dyr, helst inte över 3 000 iallafall) som har utdragbar botten då jag har problem med ryggen och den nuvarande inte direkt är så ergonomisk..
Jag har kollat på zoozo och djurmagazinet men dom har antingen varit för små eller haft för stora hål.. är det någon som har något tips?
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
Har hemmabygge själv. Annars finns ju en hel del saker på blocket men då gäller det såklart att man hittar det rätta. Har en stor voljär i metall som semesterbur som går att ta isär och som har utdragbar botten. Den kostade 1000 kr på blocket. Men lådan som man kan dra ut är rätt tung, då också av metall. Jag är tveksam till att den är särkskilt ergonomisk…
Hur är det om du hittar något som du kan ha ståendes på ett skåp eller liknande så att det inte står så långt ner?
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Köp ett terrarie, mycket lättare att underhålla och du slipper få det söndergnagt på några månader och jag tror att det är nyttigare för dem att låta bli att gnaga på galler
MVH Dagge