Degus iFokus

Degus

Etikettminneslunden
Läst 949 ggr
thenewbreed
1

Sov gott Marmite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick han somna in. Felet var en böld och ett par knepiga kindtänder. Det skulle krävas en stor operation samt komma tillbaka regelbundet och dra ut eller slipa tänder samt tömma bölden. Så han fick somna in i stället för jag tror inte han hade tyckt det var kul alls med den stressen det innebär osv.

Nu är ju då Aston här hemma helt ensam och nu är det dags att inom en närmare framtid skaffa en liten kompis. Finns det några uppfödare här i Stockholm? Jag är inte sugen på att köpa från djuraffären igen. Usch. 

Stackars lille marmite. Idag var ingen rolig dag men förhoppningsvis får han det bättre i himlen <3

Medarbetare på bildredigering! :)

i fokus
0

Ååh.. :( Sov gott ❤️🌺

ähnchen
0

Vila i frid, lille Marmite 🌺

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

DixieBC
0

Vila i frid lilla vän🌺

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

thenewbreed
0

Tack för ert stöd. <3

thenewbreed
0

Börjar fundera på om aston har början på samma åkomma. När mina pengar kommer ska jag genast ta honom på undersökning. Har han samma får han tyvärr också åka innan han börjar lida. Tycker det är så jävla surt, men nästan så man får skylla sig själv för att man köpte från djuraffären.

Jag hoppas verkligen inte han har problem med tänderna/kindtänderna. Men han är så smal så det lutar väl åt samma håll som för marmite. Suck. Aston är min lilla bebis. Jag vill så gärna att han ska få vara med åtminstone 3 år till. Men han får lite tillskott i form av jordnötter för extra fett. Så hoppas jag på att han bara har konstig ämnesomsättning eller nåt. gaaah. 

Frustration och ångest.

hhejlollo
0

Vila i frid❤️ Vi håller tummar och tassar här hemma på att lilla Aston blir bra!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

thenewbreed
0

#6 tack!Pengarna borde komma den här veckan eller nästa så då blir det veterinär på en gång.

ähnchen
0

Tänkte försiktigt fråga hur det går för lilla Aston?

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

thenewbreed
0

Aston mår bra, håller koll på vikten. Vikten är dålig men ok. Väntar på pengar så jag kan få ta honom till veterinären. Känns väldigt svajigt. :(