Polisen efterlyser hem till upphittad degu
Hej!
Saxar från facebook (har honor själv, så kan ej ta honom permanent):
"Degun Knut söker ett hem!
Knut hittades och räddades av en vänlig själ i Gävle där han levt i vilt tillstånd sedan i somras. Om Knut rymt eller övergivits av sina människor vet vi inte. Vi vet bara att han är en riktig överlevare. Enligt veterinären är Knut några år gammal och han ser dåligt på båda sina ögon. Trots detta är han pigg och kry.
Vi söker nu med ljus och lykta någon som vill ge denna kämpe ett värdigt liv.
Den som är seriöst intresserad kan höra av sig till Ida på ida.leckstrom@polisen.se .
//Sara"

Åh, vilken kämpe! <3
Hoppas det finns någon här som känner att hen kan ta honom. Så han hamnar hos någon m kunskap!
Ja verkligen! Bra att han fångades in innan vintern slog till ordentligt.
Finns nog stor risk att han har diabetes då man ser att linsen är lite grumlig och det står att han ser dåligt på båda ögon. Men med rätt foder kan han ju leva ett långt och bra deguliv ändå.
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Finns han i Gävle? Jag kan ev ta honom:) Riktig kämpe som klarat sig så länge!❤️
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag funderar på hur upphittaren visste att det var en degu? Det är inte så många som känner till dem så de borde väl trott att det var någon slags … ;)
Nån slags skogsråtta, skulle det stå.
Fast de måste ha vetat att det var ett djur som inte ska finnas i det vilda. Ingen skulle lämna in en misstänkt skogsråtta antar jag. 🙂
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Hur har det gått med den lille krabaten? Har han fått ett nytt hem ännu? 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Vet faktiskt inte! Men maila gärna och kolla!