Degus iFokus

Degus

Etikett: boende-och-inredning
Läst 840 ggr
PoizonBite
0

Vilken typ av strö är din favorit?

Som rubiken lyder: Vilken typ av strö är din favorit? 

Jag har bara testat spån så därför känner jag att jag inte har så jättemycket att tillföra. Spånet fungerar väl hyfsat. Det suger upp kisset, men det sölar ner så mycket!

smurfan-13
0

Jag kör enbart på toalätt sen måååååååånga år tillbaks. Suger bra, luktar inte kiss alls, jag tål det och det är ekonomiskt.

PoizonBite
0

Vart köper du detta? :)

Emouse
0

toalätt går att köpa nästan överallt. Finns oftast på coop, ica och willys m.m🙂 vanliga matvaruhus.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

smurfan-13
0

köper på coop då det är billigast häromkring

Vattnadal
0

Jag ogillar toalätt då det luktar illa (nåja, men det har en lukt jag inte gillar). Jag kör hellre med chipsi super, finsn inte det, asp eller alflis, annars hampaströ från granngården.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ähnchen
0

Jag kör på pappersströ. Luktar inget och fungerar superbra. :)

#1 Läste att det fanns risk för att det sväller i magen när de käkar det och bytte därför. Men verkar som om det inte är någon större fara om du har använt det så länge. :)

Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

smurfan-13
0

#6 mina äter det inte & har aldrig haft nån som gör. ;)

PoizonBite
0

Jag var precis på Granngården och kikade runt lite för att se vilka alternativ som fanns. Det som jag brukar köra på: kutterspån 25 kg för 79 kr, sedan hittade jag Remiss smådjursströ 55 liter för 169 kr. Då är det ju mer värt med kutterspånet. Däremot så hittade jag halmpellets för 79 kr, kan man använda det?

xdigger
0

Jag kör på alspån, mina degusars ögon börjar rinna med kutterspån.

Emouse
0

Alspån, alla gånger🙂 Klart prisvärt! Dammar inte, luktar gott, skönt att gå på. Jag har lite halm över också bara för att Sacha älskar att flytta och bädda med det i deras säng. (haha, lägger in ett gammalt lakan i ett hörn och dom ligger och sover i den😍

Jag körde med spån till dom i början, men de nös och rann i ögonen ibland. Dammigt (Trots att det stod att det var dammfritt.. Skitsnack😐)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤