Degus iFokus

Degus

Etikettsjukdomar-skador
Läst 809 ggr
FannyM
0

Konstiga morrhår

Hejsan!

En av mina pojkar, Alvin, har fått något konstigt med sina morrhår. På vänster sida har ungefär hälften av morrhåren fått en knorr på slutet. Ungefär 4-5 mm av morrhåren, allra längst ut på dem har liksom vikt sig åt sidan och blivit lite lockiga nästan. Är det någon som har någon idé varför? Har själv funderat dels på om han kan ha kommit åt något varmt, men har känt på alla element och inget är så varmt, dessutom så borde det väll vara alla morrhåren då och inte bara vissa. Sen har jag också funderat om det kan vara min andra degu, Ben, som gnager på dem eller något, men deras bur står precis bredvid mitt skrivbord så jag har väldigt bra koll på vad dem gör och har inte sett det minsta tecken på att dem överputsar eller gnager eller något sånt.. Uppskattar idéer och åsikter på om jag borde vara orolig eller inte! Tack på förhand!

hhejlollo
0

Hmm, tycker det är konstigt. Har du någon bild på det? Det kan vara att den andra sitter och biter på morrhåren som du säger, annars vet jag faktiskt inte vad det km vara!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

FannyM
0

Har försökt ta bild, men det blir bara suddiga bilder där man inte ser dem individuella morrhåren.. Dem är så tunna och ljusa och Alvin är på tok för sprallig för att det ska gå att få ett tydligt kort.. 

Och jag tror ju verkligen inte att det är Ben som sitter och biter på dem, har aldrig sett han göra det. Visst sitter dem ju och småputsar lite på varandra, men aldrig morrhåren och aldrig på ett sätt som ser liksom för mycket ut. 

Just nu väntar jag mest för att se om det går bort av sig självt, men det har itne gjort det än så länge…

ähnchen
0

Hur ser morrhåren ut idag? Har de normaliserat sig? :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.