Degus iFokus

Degus

Etikettsjukdomar-skador
Läst 764 ggr
Emouse
0

Vad har hänt!!?

Min älskade lilla Sacha var bra igår när jag bytte vatten och hö m.m men idag när jag vaknade låg hon och gnydde och skrek ibland. Man ser att hon har ont. Hon kan inte gå och ligger bara där och kravlar en liten bit ibland. Hon kan ha skadat bakbenen/benet eller något, är inte säker på vad det är. sen hande hon förflyttat sig till hjulet och Sacco försökte springa. Tog ut hjulet och lyfte försiktigt över henne till boet igen. Jag ska ringa vår veterinär imorgon då hon inte har öppet idag. Men vad ska jag göra? Hon söker sig till Sacco. Ska jag sära på dom? Har en liten hamsterbur om det skulle räcka? Hon äter och dricker inget så det kommer gå fort för henne om jag inte gör något!

Jag behöver snabb hjälp!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

smurfan-13
0

Låter nästan som hon skadat ryggen, kanske vid ett fall… Jag skulle leta reda på en annan veterinär att ringa. Låter som hon har ont o lider nu. :(

Emouse
0

#1 ringde alla veterinärer jag kunde få tag på, men ingen visste något om degus.

Hon gick bort under natten, lilla vän😢❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

smurfan-13
2

Lite skum inställning som veterinär. :( Degun är ett däggdjur m grundläggande däggdjursanatomi. Även veterinärer som aldrig sett en Degu kan göra mkt utifrån grundkunskap. Framförallt om det handlar om att underlätta slutskedet. Beklagar sorgen.