Degus iFokus

Degus

Etikettbygga-skapa-eget
Läst 1022 ggr
Rutabaga
1

Material hyllplan?

Hej, jag ska bygga om ett Aneboda-klädskåp till en bur och undrar vad ni andra som byggt era egna burar har använt som hyllplan? Tänkte ha vaxdukar över hyllplanen, men antar att det ändå måste vara tåligt material? 

Ska förstås slipa och lacka buren ordentligt också, samt sätta in nät. Det ska bli hur kul som helst!

Vänligen, 

Elin 

smurfan-13
0

Skit i vaxduken! De käkar garanterat upp den/gnager bort den och vaxduk är lååångt ifrån nyttigt!

Obehandlad trä som är enkla att byta ut tycker jag är överlägset. Då är det ok att de gnager och så är det bara att slänga om de äts upp eller börjar bli svåra att hålla rent.

Tänk på vad det är för lack du använder! Få är nyttiga att få i sig och finns det minsta kant eller yta de kan få tandfäste i så kommer de gnaga!

Rutabaga
0

Okej, tack så mycket!

Spelar inte träslaget någon roll? 

Ja, det här med lack verkar lite läskigt faktiskt. Funderade på vattenbaserat golvlack från Synteko, men vet inte om det finns bättre lacker. Båtlack säger vissa?

Och förresten, jag ska väl lacka hyllplanen också?

Vänligen, 

Elin 

ChrisO
0

hoppas det inte gör något om man hänger på tråden då jag vill veta samma sak. fast om man kan använda dom plasthyllorna från ferplast? :)

smurfan-13
0

jag har undvikit all typ av lack. Båtlack är inte alltid giftfri tyvärr, vissa är jätte giftiga tom.