Önskar köpa 2 degusar
Halloj!
Jag har under en tid nu funderat på att köpa något slags lite mindre djur och min mor tipsade mig om just degus och ju mer jag har läst om dem desto mer rätt har det känts!
Jag har läst en hel del om dem och kommer att ta reda på mycket mer om ett köp blir aktuellt. Jag har letat efter uppfödare etc. som säljer men har inte hittat något. Jag bor i Nyköping, ca 10 mil söder om Stockholm. Om det är någon som har själv eller vet någon annan som har till salu som ligger någorlunda i närheten av mig så skulle jag bli väldigt glad för tips och så.
Tack på förhand :)

En får vara ganska så beredd på att leta uppfödaren en bra bit ifrån en själv. Nu bor du ju skapligt "centralt" sett ur uppfödarsynpunkt, men jag vet nog ingen som har ungar nu. Kristallens är väl närmast tror jag. Sen kan vissa naturbruksgymnasium ha oxå. Vuxna omplaceringar finns det på tex blocket som är i behov av ett nytt hem.
De är underbara djur! Aktiva, roliga och underbara!
Jo jag har förstått att det är lite halvkrångligt att få tag på något som är vettigt så att säga!
Men jag kände att det var en bra start att fråga här iallafall :) är ju helt ny inom detta området!
kan tipsa om kristallens uppfödning. finns i västerås :). hon heter hhejlollo här på forumet
Hejsan! Min bror letar hem åt sina två deguhonor. Två systrar på ca 3-4 år så tyvärr är de inte bebisar. De finns i dalarna men kan lätt tas med ner till Eskilstuna då jag bor där. Bur finns men den är ganska otymplig att flytta då det är ett stort terrarie. Men du kan höra av dig om du vill veta mer eller se bilder :) Har tyvärr ingen bild på telefonen för närvarande men kan lätt fixa :) Det är två viltfärgade honor som inte är jättestora. Utan åt det mindre hållet :) Maila mig på carro_olsson_@hotmail.com om jag missar om du skriver här :)
#3 Vad gulligt av dig att du rekommenderar mig!🌺
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
# ingen fara. du verkar ju vara väldigt seriös och vet vad du pratar om, bara på de lilla vi har pratat iaf :)
#3 Tack för tipset, jag har redan skrivit till henne :)
#4 Har mejlat dig :)