Terrarium på blocket
Spana in det här! Vore ju helt perfekt för ett gäng degus! Någon som är i behov och har pengar?
http://www.blocket.se/goteborg/Stort_Terrarium_med_vattenfall_57535798.htm?ca=14&w=3

Jag skulle köpa det nu på stört om det inte vore för att det är så långt bort (110 mil). 🤤😃
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Eller hur!
Fantastisk storlek i alla fall. Är dock inte så förtjust i alu-glas konstruktionen då jag tycker att det verkar så kallt. Men det kanske går att lösa med varmt ljus eller något. Var inne på att bygga ny och större bur med träram. Men just nu när Flash precis gått bort har jag ingen ork. Får ta tag i det när vi hittat en ny kompis till lille Krümel.
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

#4 menar du temperaturmässigt kallt? Verkligen inget jag upplevt som något problem m mitt iaf. Sen ser det ju lite träligt ut kan jag tycka, även om jag tycker gallerburar ser tusen gånger tråkigare ut.
#5 Nej nej, jag menar utseendet. Tycker inte om "kalla" blanka ytor på möbler om man nu vill räkna buren som möbel. Min bur är ett självbygge i trä med plexi på sidorna och i taket (finns bild på den i en gammal burtråd). Sedan är det trådnät i dörrarna med lösa plexiskivor som jag kan ta ut på sommaren när det är varmt och de ska få lite mer ventilation.
Annars, om man tycker om designen, tycker jag att terrarium är fantastiska till degus. Inte en massa spån runt om kring och samtidigt ljust.
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Hej! Vi säljer också vårat gamla terrarium. Finns i Göteborg. Funkar för två degusar men lite litet för tre. Nu har vi bara två iofs men vi köpte ett mycket större när vi hade tre så vi har kvar det…
Här är länken. http://www.blocket.se/goteborg/Stort_terrarium_58530095.htm?ca=15&w=1
Byggde massa inredning av vanliga plankor så att de slapp gå på glaset överhuvudtaget. Jättebilligt virke på byggvaruhus. Bara att bygga å leka.
Ni kan få det för 600 om någon här är intresserad