Förkylning & tunnisar
Här hemma har vi dragit på oss en förkylning och både Draken och Gnejs är numera två tunnisar. :( Oron hur detta skall sluta gör sig allt mer stark. Draken väger nu bara 120 gram och är verkligen bara skinn och ben! Även Gnejs har tappat en massa vikt och väger ynka 200 g. Han ser iaf inte lika anskrämlig ut, men han är ju över 7 år nu så risken att han inte tar sig ur detta känns allt bra påhängande. :(
Håll tummarna för mina goingar!!
Det är samma här! Både min Cornelia och Plopp är förkylda men går på medicin nu vilket dock inte verkar hjälpa:( Håller tummarna för både dina och mina att det går åt rätt håll!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Fy :( Hur funkar det för dig som har så många? Håller du dem isär när de blir sjuka? Här var det ju Draken som blev dålig först & nu då även Gnejs. Hoppas innerligt att de andra töserna slipper det!
jag särar på mina men det märktes tyvärr lite sent så jag hoppas verkligen ingen mer blir dålig! :(
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
På tal om vikt, hur mycket ska honor väga ungefär? För mina väger 200g, är det ok?
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
Hur går det för alla stackars snörvelnosar? Vi har hållit alla tummar och tassar vi kommit över. Hur har det gått?? Kram till er ❤️
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
#4 Det beror lite på storleken på degun och hur gammal den är. Medelstora degus ligger nog runt 220-230 g, större individer kan ligga upp till 250-260 g, mindre 200g. Dräktiga honor går ju såklart upp under dräktigheten när de små liven växer till sig.

De snörvlar inte så mkt längre, men är ju grymt tunna. Får se hur det slutar. De andra två tycks ha klarat sig iaf.
Angående vikter så brukar Vegas döttrar ligga kring 220 g, Draken låg på ca 180-190g och Gnejs mellan 260-300 g.

De har repat sig nåt enormt bra både två faktiskt! Visst Gnejs känns numera gammal (vilket han inte gjorde innan). Han är stel och har svårt för att hoppa och klättra, så nu får hans bur pensionärsanpassas. Men han är pigg och väger idag iaf lite mer, 235 g.
Draken ser lite risig ut i pälsen (har fällt ut nåt enormt), men är tillbaks på sin matchvikt på 180 gram! Tanken är dock att hon ska få bo m Gnejs, så de kan få lite extra mat utan någon konkurrens m de större degarna.
Såååå skönt att läsa att de repat sig!! 🎈