Vuxen deguhane sökes
Hej!
Eftersom min älskade Flash lämnade oss i måndags letar jag nu efter en kompis till Krümel som är 3,5 år. Det vore fantastiskt att hitta någon i ungefär samma ålder men viktigast är att han får sällskap (som han förhoppningsvis trivs med…). Söker i alla fall efter en vuxen hane för att underlätta hopsättningen. Vi bor i Nykvarn en bit utanför Stockholm men jag kan tänka mig åka en bit.
Jag garanterar god omvårdnad med många års deguerfarenhet och massor med kärlek för lilla livet. :)
Jag vet att det kan bli svårt att hitta en andra ensam själ och ska leta på andra platser också men om ni hör eller ser något hojta gärna till :)
/Anne
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Hanar har det varit magert på, men det dyker upp några ensamma då o då. Vet inte om de som varit på tråden här på sidan till o från ett tag äntligen fått sig kompisar, men kolla i gamla trådar!
Jag hade turen att få tag i en hane till avel från Midgårds, kanske har hon någon som kan passa som sällskap även till Krümel??
Tack för tipset! Ska kolla med Midgårds och folk i gamla trådar.
Ja, det verkar gå i vågor. För ett halvt år sedan fanns det kanske tre stycken på en gång och ingen verkade kunna ta emot. just nu verkar det inte finnas en enda. På blocket fanns "bara" ett par tjejer, ifall någon här är intresserad.
Men men, det hjälper inte att hoppa och studsa. Jag håller ögonen öppna helt enkelt. :)

Ett alternativ kan ju vara att kastrera o sen skaffa töser ;) Bästa gruppen tycker jag!
Har funderat åt det hållet men vill egentligen inte skicka honom igenom en sådan procedur med de risker som finns. Blir utvägen om det absolut inte går att få tag på en kille. :)
Har en hane och en hona som behöver nytt hem. Det är säkert bättre att dela dem. Så är du intresserad av Justin så hör av dig. Han är 1 ½ år gammal. Är förstås en bra bit från dig (södra Halland) :)
#5 Har pm:at dig :)
Jag har en liten pojke på 3.5 år som behöver sällskap. Just nu bor han ensam eftersom vi blev tvungna att avliva hans kompis för han blev sjuk. Hade egentligen tänkt att behålla honom men han ser så ledsen ut så det börjar bli akut med sällskap. Men du kanske redan har hittat någon? Skicka pm om du är intresserad.
Har skrivit till er båda nu för att se vad som funkar bäst. :)
Jag kan lika bra göra dig mer förvirrad ;) Har en 2 årig hane med stammis från Midgård. Ska flyga till sthlm sista helgen denna månaden (mars). Han blev själv för ca 1 månad sen efter hans kompis gick bort. En trevlig hane med mkt humör och gör allt för godis. Han har hamna lite I skuggan när holmes levde då han var tamest och gick med på allt. Kiwi gillar mer att klättra upp på kroppen och sitta på axeln och äta godis.
#9 Haha 🤪
Senaste nytt på ensam-degukille-söker… - eller 'vi lägger ett degupussel'. Det har nämligen pågått en hel del bakom kulisserna. 🙂
Jag kommer ta över en kille från emouse på lördag. 🙂 Han är 2 år och heter Sacco. Han bor närmast mig och är i akut behov av sällskap.
Sedan finns det de två ovannämnda kandidaterna kvar där en tanke var om inte de kan göra varandra sällskap. Vet dock inte hur det har gått/går bakom andras kulisser 😉 Var finns du någonstans?
Sedan ser jag att hhejlollo söker en avelshane och utan att ha någon som helst aning om exakt vad hon är ute efter kan en midgårds-degu ju kanske kanske vara intressant?!?
Hmmm, jag kanske ska börja starta en degu-daitingsite 🥳

Hoppas det löser sig så att alla för en kompis! <3
#10 Stämmer bra 😉 Jag är ute efter en viltblå/agouti vittecknad hane för avel och ki4ndeer's hane hade passat perfekt så jag hoppas på svar från henne snart!🙂
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Precis sett meddelandena. PM ar dig ikväll :)