2 Degusar behöver ett nytt hem.
Hej!
Min dotter har 2 degusar. De är jättegulliga och goa djur, som förtjänar att få en bättre värdfamilj som har mer tid och intresse än oss. Det är en hona och en hane på 1 ½ år. De är inte släckt med varandra. Hanen är inte kastrerad, men trots det har det aldrig blivit ungar efter dem. Djuren bor i en stor bur (ombyggt garderobsskåp) Givetvis får man buren till om man vill. Finns i Laholm i södra Halland. Finns det någon med intresse så svara här, så ska vi nog kunna lösa det hela med pris osv. :)
Var kommer dom ifrån?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
De är köpta i djuraffär i Halmstad. Fick aldrig reda på vilken uppfödare som haft dem. Tydligen kunde man inte få reda på det. Honan fans i butiken när vi var där. Tror nog att hon kan ha varit född i butiken. Hanen beställdes från en uppfödare till butiken. Ledsen att jag inte kan ge dig bättre info. :)
Tyvärr tror jag båda kommer från grossist, men tack för svar!:) Ett tips är att sälja dom var för sig då man inte ska avla på djuraffärsdjur! Hoppas du hittar ett hem åt dom!
Sajtvärd på degus.ifokus
Det är riktigt tama och snälla. Tror du ingen vill ha dem om de kommer från grossist? Måste alla ha stamtavla? Vill absolut inte behöva avliva dem. :(
Självklart kommer någon vilja ge dom ett hem! Men jag tycker ni borde sära på dom så dom kan få kompisar av samma kön då det kommer bli ungar annars och det är inte bra när man inte vet vad som finns bakom! Jag hade gärna tagit dom men just nu är det lite för långt bort!
Sajtvärd på degus.ifokus
Tack för ditt svar. Självklart kan man dela på dem. Snällt att du tog dig tid :)
Jag kan vara intresserad av hanen (vej om jag ska sälja min ensamma hane eller skaffa en ny vän till honom) så om du hittar ett hem till tjejen så får du gärna höra av dig. Jag bor I hbg och vet själv att här är få degusar till salu här nere I söder.
Hur gammal är hanen?
Mvh Mia
Hej Mia!
Justin är 1½ år. Det är ju faktiskt en överkomlig sträcka från Helsingborg till Laholm. Har dem ute på blocket också och har fått en förfrågan på hanen. Men hon bor Längre ifrån, så jag vet inte hur intresserad hon är. MVH Maria
Hej! Jag har en liten degupojke som behöver sällskap. Börjar bli akut. Försökte skicka pm men av någon anledning funkade det inte. Eller så har du fått 10. ;) Så du får väldigt gärna skicka pm till mig.
Pigges mam! Har skickat till dig nu. (hade fått typ 10 från dig :) )
Ha ha, så kan det bli när man är trött!
Tror att det har löst sig för degusarna nu. Som det ser ut flyttar båda tillsammans med sin bur till ett par i Skåne. Ska bara lösa sig med transport. :)