Degus iFokus

Degus

Etikettboende-och-inredning
Läst 619 ggr
[hundvän]
0

degu hjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har haft många olika gnagare och har blivit intresserad av degu. Har lite frågor som jag hoppas kunna få svar på! Gillar de att gräva? De chinchillaburarna jag har sett är höga men har en låg botten = lite spån (se bilden) tycker ni buren på bilden är bra ellet rekommenderar ni något annat? Sover de som råttor i hängmatta eller har de hellre ett hus? Gillar de att sandbada?

hhejlollo
0

Burenstam helt enligt smak av ägaren, alla tycker vi om olika! För mig är det garderobsburar och terrarium medan andra gillar gallerburar bättre :) Jag har så mina kan gräva lite på botten men det är inte ofta dom gör det.. Det viktiga är att den är hög och stor så dom kan röra sig fritt och hoppa! :) Buren ska vara minst 75x40x40 (HxBxD) för två men ju större ju bättre! Jag använder både hängmattor och hus, ju mer alternativ och aktivering dom har, ju bättre mår dom! Degus är sandbadare ja, det är så dom håller rent pälsen. Dom får absolut inte ha vatten på sig och ett sandbad med finkornig chinchillasand bör alltid finnas i buren :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus