Underbara Sacco❤️
Imorgon får min älskling flytta till ett nytt, bra hem med en ny kompis! Så glad för hans skull och hoppas allting går som det ska med Ähnchen och hennes andra degu❤️ Kommer att få hålla inne tårarna och inte bli för blödig imorgon när jag ska lämna ifrån mig honom, men han kommer bli lyckligare där❤️ Ska testa lägga in en video där han visar hur söt man kan vara när man ska få godis igenom gallret❤️
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Vad härligt att du hittade ett hem! :)
Medarbetare på bildredigering! :)
Jag ser fram emot att heta lille Sacco välkommen hos oss! 🙂 Och om tårarna kommer så låt dem komma. Inget fel med det faktiskt. Sedan är Nykvarn inte såååå långt ifrån Ramnäs så om du har vägarna förbi är du absolut välkommen att hälsa på din vän! ❤️
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Sedan igår bor alltså lille Sacco hos oss, en riktigt fin liten kille som tyvärr fick en tuff start här. 🙂
Han mådde dåligt av bilresan plus att det blev ganska hektiskt här hos oss när Krümel och Sacco fick syn på varandra. Han glömde både att äta och dricka och så fick Krümel pip-attacker under hela natten så ingen av oss fick mycket sömn…
Imorse såg Sacco helt sliten ut och vägrade fortfarande att dricka. Men han knaprade i sig lite selective och hö iaf. Han fick sedan vatten smaksatt med lite critical care vilket tydligen var mycket godare än vanligt vatten och började äntligen piggna till igen.
Nu är han upp och hoppar och springer i hjulet. Och ibland pratar han och Krümel med varandra. 🙂 Tycker att det bådar gott.
Blir så glad av att han mår bättre!❤️❤️
Så, nu vet vi!
Imorse var Sacco återigen väldigt låg och hade fortfarande inte druckit något. Stödmatate honom med lite extra gott och energirikt så att han skulle klara sig under dagen och bokade veterinärtid för kvällen. På eftermiddagen tog sambon honom vid bar gärning när han äntligen drack några ordentliga klunkar!
Åkte in med honom iaf då vet tyckte att stressen från flytten borde ha gått över efter två dygn. Nu är vi tillbaka och mycket klokare. Han har dåligt nednötta kindtänder på ena sidan som kan irritera tungan när han käkar. Det tsm flytten har sänkt honom ganska rejält.
Han var dock så nervös hos vet av att kolla tänderna att hon inte vågade söva honom denna gång för att slipa tänderna.
Steg 1 blir nu att han successivt sätts på "hödiet" för att få bättre nötning av tänderna. Han får lite smärtstillande i ett par dagar så att han vågar knapra på. Blir det inte bättre eller tappar han tom vikt ska vi in igen för att få tänderna fixade.
När vi var hemma igen rullade han sig trött ihop i mina händer. Helt otroligt modig den lille mannen! Men så skönt att veta vad det är och att det går att göra något åt det!!
Hur kan pojken ha dåligt nednötta kindtänder igen?? Var hos vet innan jul och slipade ner kindtänderna på båda sidorna litegrann bara, hon sa att det inte var så mycket! och fick efter det fick han hö med extra tuggmotstånd😮
Usch vad tråkigt att det blev så igen, stackarn! Vilken kämpe!
Så glad att han fick komma till er, som håller stenkoll! Tack!❤️