Degus iFokus

Degus

Etikettövrigt
Läst 727 ggr
Linaaaa
0

Hornbach bur

Vet inte vart jag ska lägga in denna frågan så jag sätter den här om det är ok? Jag hittade en bur som kostar 1300kr begagnat (+200 frakt hem) hittade igår kväll att det är en hornbach bur som kostar 1800-1900kr i nypris. Buren är 1,5 år gammal och kissfläck på botten som tydligen inte går bort. Är det ett ok pris att gå ner bara 500kr på det? För hittade en liten äldre annons på iFokus råttor dör dom gått ner till hälften men då va den dubbelt så gammal.

smurfan-13
1

Det beror ju lite på hur gärna du vill ha den. ;)

Generellt tycker jag begagnat ska kosta max 50% av vad en ny kostar. Samtidigt så beror det ju på slitage och hur välskött den är. Även hur lätt det är att hitta likvärdigt begagnat/nytt.

Jag prutar nästan alltid på sånt jag köper begagnat. Ibland får man det billigare, andra gånger säljs det till någon annan. Är det något jag verkligen vill ha är det oftast säkrast att acceptera satta priset.

ChrisO
0

tycker 1500 kr låter väldigt dyrt för en bur som är 1.5 år och har kissfläck/ar som inte går bort.  för de priset kan man ju lika väl köpa en ny om man har hornbach i närheten