Degubäbisar i Göteborgstrakten
Mina två underbara damer har fått varsin kull (: Den första två hannar, den ene med vit bläs. Andra kullen tre hannar, två med vit bläs, tre honor, en med vit bläs. Tänkte att jag skulle behålla två av honorna och letar därför kärleksfulla hem till övriga. Någon som är på jakt efter nya eller har tips på hur man bäst går till väga med att hitta nya hem?
Vad har föräldrarna för stam samt färg? Lägg upp annons på blocket också då det inte är så många här på ifokus:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Hur har det gått. är alla sålda/tingade?
skriv gäran hur det gått.
Hejsan :) jag och min kille har funderat på degusar då vi har gerbiler sen innan :) har du någon mer bild på hanarna ? Mvh Madeleine i göteborg
Det var ett tag sen de födes nu (X Alla är stora och har flyttat hemifrån…
Later du fortfarande så kommer jag få en ny kull nu till våren (:
Får jag fråga vad du har för mål med att ta en kull? Hur väl insatt är du i färger, näringsbehov osv? :)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Den första kullen jag skaffade berodde på att jag har två väldigt fina damer och gärna ville fortsätta ha individer av deras ättlinje (;
Den kullen som är på väg nu, är lite mer oturlig tyvärr. Den beror på att min två hannar inte kan komma överens . Och trots ihärdiga försök har jag inte lyckats få dem att hålla sams ): Den ene (Lakris) trivs bra själv, men den andre (Jörgen) är super-social och stod verkligen inte ut med att vara ensam eller ens sitta i en delad bur. Så jag tog beslutet att sätta ihop honom med en av honorna med förhoppningen av att antingen kunna ha honom med en av sönerna eller kastrera honom. (Har dragit mig för kastrering eftersom jag vet att det är svårt på så små djur, och tror inte att kunskapen om degusar är så utbredd i Skövde)
Angående näring och färger so har jag läst mycket på nätet (har haft degusar ganska länge nu). Mina äter chinchillapellets och får torkade morötter och havre som godis. Dessutom får det äppleblad och gräs nu när det är vår (: Har läst på Degutopia om färger, och tycker den vanliga bruna är snyggast, fast Jörgen har en vit fläck i pannan.
Jag skulle naturligtvis aldrig göra detta om jag inte kände till en mycket bra zooaffär med kunnig personal nere i Göteborg som jag vet gärna tar emot de ungar som jag själv inte hittar bra hem till.