Degus iFokus

Degus

Etikettavel
Läst 560 ggr
dumbell
0

Deguförsäljare

Blir personligen alltid lika paff när jag ser någon som säljer degus där jag bor (då man pratar om dom så verkar ingen hört om dom ju🤪)

Ramlade just över den här annonsen och blir alltid lika orolig och nervös när jag ser att någon skänker bort djur… oavsett om det gäller katter/degus eller dylikt. Bör jag skriva något eller bara ignorera det?hur brukar ni göra då ni ser någon som bortskänker?

Personligen är jag alltid rädd att de ska sluta som mat till något större djur…

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

hhejlollo
0

Jag brukar se över om jag har möjlighet att ta dom för att kunna ge dom ett bra hem! Jag vill inte börja diskutera med säljaren då det inte slutar bra utan försöker hellre hjälpa till!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

dumbell
0

Har tyvärr lite fullt här dock :( Hade jag fått bestämma hade jag bott med massvis av djur men känns inte rättvist i nuläget då jag arbetar med att få upp vikten på honorna, få hanarna att sluta väcka mig tidigt på morgonen med deras pip 😴 Samt att jag igår tog mig mammas katt som behöver vila lite ifrån flocken och öka i vikt (plus mina två marsvin) och tar studenten om en månad…

Hade situationen varit lugnare hade jag nog kunnat ta dom, får faktiskt lite dåligt samvete nu känner jag 😕 Men om någon av er kan ta dom vore det jättesnällt! Såg även att hen inte sålde dom med bur och jag har ingen tom bur för tillfället.

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

smurfan-13
0

En kan ju hjälpa till att leta lämpligt hem utan att ta hem de till sig först. :)

Jag håller m Louise om att det inte rä nån ide att diskutera. Alla har rätt att göra somd e vill och jag ser inget problem m att skänka djur, bara en har koll att hemmet är bra!